Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gammalt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

filmmaster

Medlem
Hej!

Jag undrar ifall någon vet vad NIKON M 28/2.8 är för något objektiv. Beteckningen med M kan jag inte hitta någonstans. Vet Ni någon webbsida där den finns med?

/Per

Jag har sett dem på annons och det fanns både M 28 och M 200, men det verkar inte troligt att modellen finns. Det finns dock på fotosidan ett nikon M 50 under recensioner.

/Per

filmmaster skrev:
Jag har sett dem på annons och det fanns både M 28 och M 200, men det verkar inte troligt att modellen finns. Det finns dock på fotosidan ett nikon M 50 under recensioner.
Det menas nog bara att det är ett manuellt objektiv, utan autofokus. "MF" brukar man skriva, men det är ju inte alla som är insatta i terminologin.
Om du får bild och serienummer på objektivet så kan du nog lista ut vad det är för något med hjälp av länken jag postade ovan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar