Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gammal kamera från Cyberphoto - problemet löst

Produkter
(logga in för att koppla)

mohxinn

Medlem
Hej!

Cyberphoto nuvarande har en kampanj på D750 som heter "Optik på köpet". Man får en Nikon 50/1,8G objektiv på köpet.
Jag köpte mig en D750 kamerahus och verkar har fått en använt kamerahus! Den redan har skärmskydd på och finns repor på skärmskydd. Bruksanvisning också verkar smutsig :( (Kolla länkar till bilder längst ner)

Har någon av er köpte D750 från Cyberphoto nyligen? Vad var din erfarenhet? Vad ska jag göra? Har skickat ett mejl till dem igår och har inte fått svar ännu. Är lite rädd!

Bild av kamerahus:
https://drive.google.com/open?id=0B3bVHbWHyU_relFHekl3c2xsZEk

Bild av bruksanvisning:
https://drive.google.com/open?id=0B3bVHbWHyU_rUGlMMUZDamNBdGs

Cyberphoto är inte direkt kända som några lurendrejare. Det kan helt enkelt ha blivit fel och i så fall är det sannolika att de kommer att rätta det på ett eller annat sätt.

Hej!

Cyberphoto nuvarande har en kampanj på D750 som heter "Optik på köpet". Man får en Nikon 50/1,8G objektiv på köpet.
Jag köpte mig en D750 kamerahus och verkar har fått en använt kamerahus! Den redan har skärmskydd på och finns repor på skärmskydd. Bruksanvisning också verkar smutsig :( (Kolla länkar till bilder längst ner)

Har någon av er köpte D750 från Cyberphoto nyligen? Vad var din erfarenhet? Vad ska jag göra? Har skickat ett mejl till dem igår och har inte fått svar ännu. Är lite rädd!

Bild på kamerahus:

Bild på Bruksanvisning:

För det första: Ta det lugnt! Cyberphoto är en stor och seriös aktör. De brukar vara hjälpsamma och kundorienterade

Svårt avgöra om manualen blivit så i trycket eller på annat sätt

Att kameran har skärmskydd som dessutom är repiga tyder ju på att det är en använd kamera

Har du betalt fullt pris skall du ju ha en oanvänd kamera. Ibland säljer Cyberphoto demoex till rabatterat pris. Är du säker på att det inte är ett sånt ex du köpt?

Förslag: Ring dom och prata om dina tankar, dom brukar vara bra att ha att göra med

Lycka till

Ta ett snack med dem, jag har erfarenhet att Cyberphoto är de mest hjälpsamma och tillika en av de mest seriösa på marknaden.

Har köpt många gånger från Cyberphoto förut och har haft något annat än bra erfarenhet. Men de sista två köp har inte blivit så bra. Båda gånger jag köpte kampanj artiklar - stativ och nu en D750 kamerahus. Stativen var inte ny heller och hade ett par repor men den funkade som det ska så ingen klagar.
Hoppas de kan ersätta kamerahus med en ny. Återkommer med hur det går!

Tack alla för hjälpen!

Kan bara instämma att de är väldigt seriösa och är alltid tillmötesgående.
Helt klart har det skett ett misstag eller ett missförstånd.
Skulle bli oerhört förvånad om annat.

Har köpt många gånger från Cyberphoto förut och har haft något annat än bra erfarenhet. Men de sista två köp har inte blivit så bra. Båda gånger jag köpte kampanj artiklar - stativ och nu en D750 kamerahus. Stativen var inte ny heller och hade ett par repor men den funkade som det ska så ingen klagar.
Hoppas de kan ersätta kamerahus med en ny. Återkommer med hur det går!

Det är kanske just därför som de säljs som kampanjartiklar?

Ring och tala med dem. Misstag kan ske, vi är alla människor.

Har köpt kameror och objektiv och klockor av dem i många år och det har aldrig varit problem.

Hej!

Bild av kamerahus:

Bild av bruksanvisning:

Länken kräver inloggning.

Kolla om kameran har använts genom att ladda upp en bild till någon shuttercountsajt.

Cyber har mycket bra kundservice, du kommer få upprättelse.

(när jag sålt mina tre år gamla kameror nyligen har manualerna varit helt oanvända så det omvända finns också.)

Edit: Manualen oroar jag mig inte för, det kan bli så om den legat överst i en hög men huset ser ju skitigt ut. Den där skulle jag returnera, kampanjen skrev väl inte retur/ beg / demo?

Om shuttercount är lågt (<500) och allt verkar vara ok kanske du kan göra en deal?

Förlåt om det är en dum fråga, men är det ett permanent skärmskydd som sitter på? Jag har stött på andra som klagat och sen visade det sig att det var det tunna skärmskyddet som sitter på alla fabriksnya displayer (oavsett om det är kamera, mobiltelefon etc)

Förlåt om det är en dum fråga, men är det ett permanent skärmskydd som sitter på? Jag har stött på andra som klagat och sen visade det sig att det var det tunna skärmskyddet som sitter på alla fabriksnya displayer (oavsett om det är kamera, mobiltelefon etc)

Skärmskyddet brukar vara löstagbart i plast, inte en tunn plastfilm som förstås ska slängas.

Jag har inget minne av att mina nya nikonkameror hade någon plastfilm men det kanske de hade.

TS: Runt okularet är det skitigt, såg det ut så när du öppnade?

Har handlat några gånger av Cyberphoto och är helnöjd med deras serviceanda och tillmötesgående. Mailar man en fråga till dem så vet man att man får svar rätt omgående.
Köpte nyligen en begagnad D700 Nikon av dem, och eftersom den kameran är utgången så hade jag aldrig vågat handla den på exv begagnatmarknaden när det är så svårt att ha full koll på att den är juste. Men jag visste att jag kunde känna mig trygg med köpet hos Cyberphoto, och att min ev ångerrätt skulle fungera.

Däremot finns det en annan större aktör på fotomarknaden på nätet som jag är himla besviken på. Som inte svarar på mail. Det slutade med att jag skrev ett klagoinlägg på deras FB-sida. Inom fem minuter ringde telefon..... Säga vad man vill om FB men effektivt är det...

Har handlat några gånger av Cyberphoto och är helnöjd med deras serviceanda och tillmötesgående. Mailar man en fråga till dem så vet man att man får svar rätt omgående.
Köpte nyligen en begagnad D700 Nikon av dem, och eftersom den kameran är utgången så hade jag aldrig vågat handla den på exv begagnatmarknaden när det är så svårt att ha full koll på att den är juste. Men jag visste att jag kunde känna mig trygg med köpet hos Cyberphoto, och att min ev ångerrätt skulle fungera.

Däremot finns det en annan större aktör på fotomarknaden på nätet som jag är himla besviken på. Som inte svarar på mail. Det slutade med att jag skrev ett klagoinlägg på deras FB-sida. Inom fem minuter ringde telefon..... Säga vad man vill om FB men effektivt är det...

Tack för tipsen. Ska prova det om jag inte får någon svar till imorgon

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar