Danielbeck84
Aktiv medlem
har funderat på att skaffa gamla objektiv till min olympus 520. & funderar på om det fungerar bra med den adapten som finns till OM objektiven?
1. blir det sämre kvallete på bilderna?
2. blir det att man får räkna om ex. ett 70mm objektiv till 140mm som man gör med dom digiala eller hur gäller i det läget?
3. blir det kompleserat att använda dom gamla OM objektiven så?
4. om man ska skaffa sådant ska man skaffa olympus adapter ring eller piraten lika bra i detta läget.
har sett nu på sistonede att det har kommit adaptrar till Pentax PK nikon & någon mer tror jag att jag har sett. men vet inte om det är vätigt att använda detta sättet med gamla objektiv eller om man bara ska köpa digitala objektiv
är tack sam för svar & råd om detta ämne
1. blir det sämre kvallete på bilderna?
2. blir det att man får räkna om ex. ett 70mm objektiv till 140mm som man gör med dom digiala eller hur gäller i det läget?
3. blir det kompleserat att använda dom gamla OM objektiven så?
4. om man ska skaffa sådant ska man skaffa olympus adapter ring eller piraten lika bra i detta läget.
har sett nu på sistonede att det har kommit adaptrar till Pentax PK nikon & någon mer tror jag att jag har sett. men vet inte om det är vätigt att använda detta sättet med gamla objektiv eller om man bara ska köpa digitala objektiv
är tack sam för svar & råd om detta ämne