Annons

Göteborg - Fotoutbildning

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er alla!
Imorgon ringer jag till Ulrik.
Lämnar han inget besked, då går jag ner och pratar med YFO imorgon eftermiddag.

Håll ut ;)

Stay photoful !
 
Hej gänget.
Michael ringde mig eftersom jag kontaktade honom angående att vara kursledare. Han fick inget besked från Ulrik så nu är det undertecknad som är kursledare.

Jag jobbar som fotograf i Göteborg, har varit ledare för liknande kurser tidigare fast då inom filmning och datagrafik/webbdesign. Har jobbat med digital bildbehandling i många år och även lett fotokurser på Högskolan i Skövde.

Jag kommer att göra kursupplägg och planering i helgen som jag kommer att maila ut.
Jag vill att ni mailar mig och berättar vad just ni skulle vilja lära er (så ska jag försöka göra alla glada:) och skickar med Namn, Telefonnummer.

Jag och Michael pratade om 9 tillfällen a 2-3 timmar en gång i veckan.

Jag har inte hunnit fundera så exakt på upplägget. Jag tänker att varje "pass" inleds med föreläsning och sedan att varje deltagare praktiskt tillsammans med sin egen kamera undersöker och knyter det jag har pratat om till verkligheten. Jag tycker det är viktigt att ni knyter an informationen och det ni lär er till ER egen kamera och dator så att man får ut maximalt av kursen. Jag kommer nog att skriva material till varje kurstillfälle som ni får i slutet av varje pass(ni slipper anteckna).

Vore det inte trevligt om vi efter de nio veckorna kunde ha en liten utställning? Varje deltagare får visa upp en eller två förstoringar av bilder som kursen har lett fram till.

Jag återkommer med mer information i helgen. Jag tycker även att vi ska hålla den här tråden vi liv och använda den som ett löpande forum för det vi håller på med.

Med vänliga hälsningar
Oskar
 
Hej Oskar.
Det skall bli jättekul och lärdomsrikt att få lära sig den digitala tekniken. Ser verkligen framemot att få börja snart.
 
Nu har jag en preliminär tidsplan och planering, men jag skulle vilja ha namn, telefonnummer och önskemål från resten av er så jag anpassa kursen efter allas önskemål och sedan maila ut kursplan och uppgifter om vad det kommer att kosta.

MVH
Oskar
 
Det har möjligtvis inte skett några avhopp under resans gång? Jag skulle jättegärna hoppa på en sådan här kurs.
 
afrika skrev:
Nu har jag en preliminär tidsplan och planering, men jag skulle vilja ha namn, telefonnummer och önskemål från resten av er så jag anpassa kursen efter allas önskemål och sedan maila ut kursplan och uppgifter om vad det kommer att kosta.

MVH
Oskar

Min mail är ur funktion förnärvarande men hoppas det löser sig snarast..
 
Planeringen är klar nu och kommer att mailas ut imorgon. Jag ska kolla några småsaker med Michael som får agera bollplank om planeringen.

Jag har försökt att planera så att alla ska bli nöjda.
 
Joda.. det blir mer.
Det verkade på de allra flesta som att man inte ville ha någon kurs under sommaren utan hellre i augusti. Jag har spanat ratt pa en lokal och det kommer ett nytt mail med allting så fort jag kommer hem fran Ungern.
Jag kan ju fråga er medan jag är har.. vilken veckodag passar bäst? Många har svårt under veckorna och verkar vilja ha kursen pa helgen.. sondag kvällar kanske?

MVH
Oskar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.