Annons

Göra om digitala bilder till diabilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har 25 digitala bilder som jag vill ha i dia-format. Odenlabb kunde göra 10 bilder för 1631:-, alltså en utprint av bilderna och sedan en avfotografering av dessa och därefter framkalla diabilder. Någon som har någon annan idé på hur jag kan göra eller vet någon som kan göra det billigare åt mig?

Jag har tänkt sätta upp bilder i en sådan här lampa i mitt hem: http://www.suck.uk.com/photos/slideCat.jpg

Liknar overhead

Riktigt häftig lampa! Med de flesta av dagens bläckstråleskrivare finns möjlighet att skriva ut på overheadfilm. Antagligen mer pyssel än att få hem färdiga diabilder, men man kan ju byta dem efter årstid, möblemang eller stämning.

Har nånstans i bakhuvudet att Prisma här i Stockholm hade nån service med digital till dia direkt utan omvägar...... Kan väl vara idé att kolla med dom. Eller kanske Diabolaget.

Med en sån där lampa är det ju liten storlek och långt betraktningsavstånd. Du borde alltså klara dig med rätt dålig kvalitet. Jag skulle beställa papperskopior i 13x18 cm och fotografera av dem med kamera.

Det låter ju bra mycket vettigare att göra det själv. Framkalla dina digitala i någon vettig storlek (20*30cm) för 25*^ca 30 SEK=750, ett st diafilm för avfotandet= 100 SEK och du har sparat runt 50% av kostnaden. I övrigt kul lampa!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar