Annons

Går folk på detta??

Produkter
(logga in för att koppla)
He he eftersom uppgiven adress är fem km från mig så föreslog jag att jag hämtar och betalar kontant... får jag en kamera för de slantarna ska jag lotta ut den till nån som använder Canon.
 
Kontot verkar ha varit aktivt som köpare ett par gånger i 2004. Antagligen har någon annan tagit över det sen dess.
 
Det verkar vara 6 stycken som nappat på detta erbjudande, vi får se om de får någon kamera.
Sven-Åke
 
Anmälde du annonsen?

Jag har bara mailat säljaren och sagt att om han har några kameror kvar när auktionen avslutas så kan han höra av sig, för då köper ja allihop för 5000:- stycket :)

Tänkte att de e bättre att någon av köparna anmäler om eller när de märker att de inte finns några kameror.
 
bor drygt 1.5mil från där han uppger sig för att finnas så har mailat han och föreslagit att köpa det för "köp nu" pris och göra affären öga mot öga. får se om man får svar.
 
Visst finns det personer som går på dessa erbjudanden. Skojare hittar alltid den rätta målgruppen. Lite som personer som länge haft problem med övervikt desperat testar det ena mirakelmedlet efter det andra.

Läser man forumen lite då och då, så ser man att vissa gör allt för att få ett så lågt pris som möjligt. Det verkar inte finnas någon hejd på vad man är beredd att göra. Läste om någon som ville köpa dyr utrustning i USA och sedan ville få grejorna skickade i ett vanligt paket. Tänkte nog inte på att paket kan komma bort.

Dyra kamragrejor som säljs för en tredjedel eller kanske en fjärdedel av priset. Vadå skumt? Någon i USA som vill köpa dina grejor i Sverige för att du sedan ska skicka det till Nigeria.

När vi ser fyndet, verkar vi sluta att tänka.

Tur att forumet finns, så andra kan hejda oss att sticka in huvudet i snaran. Lära oss lite av de fula tricken skojarna använder sig av. Köpa saker lite billigare utan för den del bli lurade. Så tack till alla uppmärksamma medlemmar.

/Gunnar
 
Hej på er!

Skickade ett mail där jag bad honom förklara priset, detta svar fick jag en kort stund senare:

hej
Kamera i Kina. Jag accepterar Western Union betalningar.
Vi har mer i rad på lagret. Ja min kamera grossister.
Jag använder DHL för att skicka kameran till Sverige 3-5 dagar.
Tack
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.