Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Går allt ner i en Computrekker AW

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil Fransson

Aktiv medlem
Tjohopp, jag har precis köpt en Computrekker PLUS AW, men jag tycker den är för jäkla stor. Så därför funderar jag på att skicka tillbaka den och byta mot en vanlig computrekker AW. Men jag är inte helt säker på att allt detta går i:

350D+batterigrepp (oftast med 18-55 monterat, ibland 70-200)
Canon 18-55
Sigma EX 70-200 2.8 + motljusskydd och stativfäste
Canon EF-S 60 2.8 macro + motljusskydd
Monopod Manfrotto 676
Batteriladdare
Kortläsare
Lite blandade filter
Compact flash-wallet

Dessa prylar är jag tämligen säker på att de går i, men jag är på gång att köpa ett vanligt stativ (troligtvis Manfrotto 190PRO), Ett Sigma EX 50-500 eller ett Canon 100-400, samt en blixt Canon 430 EX. Får jag i detta i väskan plus kanske eventuell termos och fika?
Jättetacksam för svar!

//Emil

Hej!

Jag har själv en Lowepro Compu Trekker Plus AW.
jo dom är stora, men det får plats mkt grejor i den. jag gillar den, med fullpackning så orkar man inte gå så långt :D

så jag har köpt mig en Lowepro Mini Trekker AW
den är också skön tycker jag, och det får rum ganska mkt grejor i den väskan. och den blir mkt lättare och mindre klumpig. Du får lätt plats med alla grejor i den lilla väskan.
men kanske inte fika :D

Lycka till

Mvh /Freddan

Med största sannolikhet får du ner allt i väskan.

JAg har just en Computrecker AW II, och har som standard i den i storts sett hela uppsättningen, dvs:
30D + kitt objektiv
70-200/2,8
50mm/1,8
35-70mm
Blixt 580EX
Extender 1,4x
Ibland även 300D huset.
Samt en massa "kringutrustning", typ ficklampa, putsdukar, blåsbälg, leatherman (multiverktyg) extra batterier, laddare, diverse kablar m.m.

Och brukar kunna "stuva om" lite för att få ner nått extra,

Monopodet lär du dock få hänga på utsidan, det brukar jag göra ibland.

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar