Annons

Fyrverkerier

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är det snart dags för nyår och jag hade tänkt kolla med er där ute om ni har några tips till en gröngöling som vill fota lite fyrverkerier?
Jag har en Nikon D80 med 18-135 mm har även stativ.
Hur ska man gå till väga?
tacksam för svar :)

Ber om ursäkt om en liknade tråd finns men jag lyckades inte hitta någon annan.
 
När jag fotar fyrverkerier brukar jag ställa upp kameran på stativ och använda fjärrutlösare och bulb. Sen finns det lite olika taktiker. Antingen trycker man av lite på känn eller så väntar man tills man ser en pjäs gå upp och börjar då exponera och sen håller man avtryckaren inne tills effekten har försvunnit. Tänk på att det ofta är trevligt att få med något i bakgrunden eller förgrunden också.
Själv tänker jag stå uppe på muren på Varbergs fästning och fotografera det stora fyrverkeriet på piren.
 
köpte senaste numret av digitalfoto, fanns en lång artikel om fyrverkifoto, läste den lite snabbt, men tyckte den var bra!

...men nu är jag säkert någon dag för sen med det här svaret..;)
 
Det blev ett antal fyrverkeribilder för mig, skall posta dem vid tillfälle. Lägg gärna upp några ni med, om det blev nåt!

Kristofer
 
Kolla gärna mina fyrverkeribilder från Umeå! Själv blev jag riktigt nöjd och jag använde mig utav lång slutartid och fick med en hel del pjäser. Dock blev klockan på rådhuset utfrätt =(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.