Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funkar Nik i LR5

Produkter
(logga in för att koppla)

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Funderar på att införskaffa suiten av Nik Software men undrar om den fungerar till Lightroom 5. På deras sida anges endast att den fungerar till LR3 o 4. Någon som har provat?
 
eller inte :(

Fick upp följande info när jag matade in coupon code:

Special promo (Excludes 3rd party products & specials)

Nån som har en aning om vad som inte ingår?
 
Fick upp följande info när jag matade in coupon code:

Special promo (Excludes 3rd party products & specials)

Nån som har en aning om vad som inte ingår?

Av någon anledning säger den så, men det fungerade för:


Items: $149.00
Discount: -$22.35
Shipping & Handling: $0.00
Subtotal: $126.65
Tax: $0.00
TOTAL: $126.65
 
Finns denna programvara på svenska om man köper med denna coupon code ?

Ok, jag har redan köpt, laddat ner och installerat enl.följande;(se skärmklipp). Men hur kommer jag åt det i Lr ? Hittar det inte någonstans (förutom där det står i skärmklippet) ?

Jag har Lr 5 och det skall fungera enligt de andra som kör samma programvara och som installerat Nik.

Är hopplös på datorer, men kommer att få anledning att lära mig. Skall väl i sammanhanget nämnas att jag också är ganska ny med dessa programvaror, men det märks väl ;).
 

Bilagor

  • Skärmklipp.jpg
    Skärmklipp.jpg
    37.5 KB · Visningar: 87
Senast ändrad:
Nåväl det där förutsatte att du körde LR och var ett försök att försvenska menyvalen. Original valen på engelska språket bifogades (Photo->Edit in->välj NIK modul)
 
Nåväl det där förutsatte att du körde LR och var ett försök att försvenska menyvalen. Original valen på engelska språket bifogades (Photo->Edit in->välj NIK modul)

Jag förstår. Visst är det på svenska som jag kör lightroom. Får kolla under menyval när jag kommer hem.
Är på väg till jobbet. Tack i alla fall.
Btw, några böcker (på.Svenska) som behandlar nämnda programvara som är att rekommendera?
 
Senast ändrad:
Nåväl det där förutsatte att du körde LR och var ett försök att försvenska menyvalen. Original valen på engelska språket bifogades (Photo->Edit in->välj NIK modul)

Som jag redan skrivit, så fungerar det fin fint att göra som du sa, men HDR Efex Pro 2 kommer inte upp som alternativ, däremot de fem andra programvarorna som ingick i paketet. Hur gör jag för att få tillgång till HDR Efex Pro 2 ?

Uppenbarligen så är det installerat och körs ?
 

Bilagor

  • Skärmklipp.jpg
    Skärmklipp.jpg
    37.5 KB · Visningar: 70
Som jag redan skrivit, så fungerar det fin fint att göra som du sa, men HDR Efex Pro 2 kommer inte upp som alternativ, däremot de fem andra programvarorna som ingick i paketet. Hur gör jag för att få tillgång till HDR Efex Pro 2 ?

Uppenbarligen så är det installerat och körs ?

Hejsan Tony,

Högerklicka på bilden och välj EXPORT (Har mitt LR5 på Engelska) du får ett menyval där NIK COLLECTION kommer upp. Det verkar vara den enda programvaran som görs tillgängligt via EXPORT.

Hoppas jag inte krånglade till mitt svar?!
 
Som jag redan skrivit, så fungerar det fin fint att göra som du sa, men HDR Efex Pro 2 kommer inte upp som alternativ, däremot de fem andra programvarorna som ingick i paketet. Hur gör jag för att få tillgång till HDR Efex Pro 2 ?

Uppenbarligen så är det installerat och körs ?

För att öppna hdr efex pro från LR5 kan du gå in under Arikiv - Exportera med förinställning där du kan välja HDR efex Pro. Vet inte varför det inte läggs bland de andra programmen, men så funkar det.
 
För att öppna hdr efex pro från LR5 kan du gå in under Arikiv - Exportera med förinställning där du kan välja HDR efex Pro. Vet inte varför det inte läggs bland de andra programmen, men så funkar det.

Nejdå, jag förstod precis vad du sa, det var inte det minsta krångligt. Nu är det gjort. Tack för hjälpen !!!
 
Nu har jag ett annat problem istället. När jag öppnar en bild i HDR Efex Pro 2 och skall till att spara bilden som jag redigerat i ovan nämnda program, så slutar programmet att fungera och det kommer upp en dialogruta som säger att windows söker efter en lösning på problemet. Därefter så stängs det ner. Någon som har en förklaring till detta (oförklarliga) fenomen ?

Jag förstår ingenting.
 
Har försökt att installera NIk.software enl.instruktionerna i tråden på min nya dator med Win8 men det går inte att exportera/redigera med det eftersom jag inte får åtkomst till programmen när jag trycker på redigera med alt. exportera (för att få tillgång till Efex pro 2).

Vad är det som är fel denna gång om någon vänlig själ kan reda ut detta för mig? Programvaran är installerad och körs enligt skärmklipp som återfinns tidigare i denna tråd.
 
Har försökt att installera NIk.software enl.instruktionerna i tråden på min nya dator med Win8 men det går inte att exportera/redigera med det eftersom jag inte får åtkomst till programmen när jag trycker på redigera med alt. exportera (för att få tillgång till Efex pro 2).

Vad är det som är fel denna gång om någon vänlig själ kan reda ut detta för mig? Programvaran är installerad och körs enligt skärmklipp som återfinns tidigare i denna tråd.

Problemet är löst !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.