Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fungerar mitt gamla objektiv samt lite om Sony kameror i allmänhet.

Produkter
(logga in för att koppla)
köpte enbart huset med sep. optik...det blev Elgiganten eftersom inte Cyberphoto hade optiken.
och faktiskt bra mycket billigare än Scand.Photo!
Det tar 2-7 dagar....väntar ;)
Får köpa till minne....är det Sandisk Extreme III som gäller eller ?
 
Japp. Jag har ett sådant med 2 GB.. Det räcker åt mig då jag bara fotar med JPG ..Men framöver så kanske man får skaffa större minne om man börjar med Raw.. Men jag tror jag skippar detta med Raw.. För jag anser bilderna duga ändå.. Dessutom verkar detta med fixa bilderna i rawprogram klart trist och invecklat för mina gråa där uppe..hehe...

Skoj detta att flera verkar välja just Sony numera ...
 
ja...det verkar vara ett av de bästa minnena just nu...och snabbt!
Hur är det.. då behöver man väl knappast köra med kortläsare eftersom kameran har USB 2.0 ?
 
Jag har bara använt min kortläsare då det är enklare än ha kameran stående här.. Men det skall ju inte behövas kortläsare antar jag.. Man använder Sonys kabel som ingår..Den är ju till för överföra bilderna...


En fråga föresten.... Får du med Svensk handbok då du handlar ifrån el-giganten??

Såg en som som blev lite sur på kameran och gav den minus här på FS i recensionerna för Siba inte tillhandahöll svensk instruktionsbok till hans A300.. Fast det är ju inte kamerans fel,, utan felet är ju att kameran köptes ju av en firma som inte handlar den som det kallas.. "Den rätta vägen" DVS via Svenska agenten .Utan har egna importvägar..

Min kamera från Cyberphoto hade Svensk manual ..Och det är jag glad över då min fototekniska Engelska är klart bedrövlig..och även på Svenska är den kass. men ändå aningen lättare att fatta då Svenska är modersmålet....
 
ok.
Jag utgår ifrån att manualen på svenska följer med.
Det skulle förvåna mig mycket om det inte var så. Det är ju samma vara som i butiken men 100- lappen billigare.
Hoppas att så är fallet:)
 
Jag börjar "förstå" min nya Sony kamera nu lite bättre än ifrån start... Och jag kan nog enbart säga att jag är förbaskat nöjd med den ju mer jag inser att den är byggd för att man skall utveckla sig som användare och inte gå på Auto endast.. Så min åsikt att Sony verkar byggt mer 2/3´dels semipro än rent entrylevel stärks hela tiden ju mer jag lär mig kameran..

Och nu inser jag mer o mer att det är därför den helt enkelt "superbra" instruktionsboken är utformad som den är.. DVS med mycket klart hela tiden texter som pekar med "Hela handen" mot aktivt användande av kameran för att ta ut bätre resultat mer än Auto och enbart enkelhet..

Kameran är ju byggd för att styras med aktiv användning mer än som sagt rent sikta o tryck bara...Men självklart fungerar den enkelt även på Auto.. Men då man börjar labba med manuellt ändra saker så.. Ja då stiger den..

Så detta var tills nu vad jag betraktar som det bästa köp jag kunde gjort...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.