Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funderar på att byta 5d mot 1d markII?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liedberg

Avslutat medlemskap
Hej! jag kör idag med två 5d hus men har nu börjat fota mer sport och behöver bättre af och snabbare hus.
Min fråga är om de är ungefär samma kvalité och framförallt brusnivån. Är Bruset på 3200 samma på 1d mark II som 5d??

Tacksam för svar
 
Nej

Hej! jag kör idag med två 5d hus men har nu börjat fota mer sport och behöver bättre af och snabbare hus.
Min fråga är om de är ungefär samma kvalité och framförallt brusnivån. Är Bruset på 3200 samma på 1d mark II som 5d??

Tacksam för svar

Eftersom sensorn är mindre på 1dMKII så är det upplevda bruset högre! 3200 på 1DMKII är inget superhit. Fast använder du 5D på samma fotoavstånd med samma objektiv och sedan beskär bilderna mer med 5D så går det jämnt ut eftersom sensorn i övrigt är detsamma förutom storleken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.