Annons

Fullständig bruksanvisning av Blixt AF 360 FGZ

Produkter
(logga in för att koppla)

mie009

Avslutat medlemskap
Jag har fått en Pentax AF 360 FGZ i julklapp (från japan) och saknar svensk eller engelsk bruksanvisning. Jag har tittat på pentax hemsida men där finns bara att ladda ner en generell blixt bruksanvisning tagen ifrån bruksanvisningen till kameran.

Vet nån var jag kan få tag i den?

Tacksam,

/Marie

Jag googlade...men hittade inte?? Märkligt! Well well, Tack i alla fall.

Bara liten koll..

Ingen som råååkar veta om det finns någon på svenska?

Ps, hittar ingenstans i bruksanvisningen vilken av symbolerna på sync mode switchen som är sync mode? Nån som kan tala om det för mig?

Om du med "sync mode" menar normalläge så är det nog "Leading-shutter-sync-mode" du är ute efter. Se sidan 22 i manualen. Det är vad jag läst mig till i alla fall utan att ha tillgång till blixten.

//Lars

Nej, förlåt...jag skrev fel. Jag menade vilken av sync-moden som var slow sync

Så tokigt det kan bli...

Det är lite rörigt med dokumentationen kring blixtarna eftersom en del funktioner styrs från kameran och alla kameror som blixten passar till fungerar olika. När det gäller K10D ställs låghastighetsynken in i blixtmenyn via fn-knappen. Höghastighetssynk däremot väljs på blixten (HSS). Och vad jag förstår utan att ha provat allt för ingående så kan man kombinera båda lägena. Om detta sen funkar på K100D vet jag inte, prova!

K100D har ingen inställning för det i fn-menyn. På sidan 156 i kameramanualen står det hur man gör med den inbygda blixten i AV-läge. Det står också att det fungerar med extern blixt (men inte hur). Eventuellt är "fälla upp blixten" samma som att sätta på den externa. Du får nog prova dig fram om ingen annan kan svara. Om jag inte minns fel så är det viktigt att göra det i rätt ordning.

//Lars

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar