Makten
Aktiv medlem
Jag är nog inte ensam om att tycka motsatsen, nämligen att 1D är en mardröm jämfört med 5D på grund av storlek och vikt. Allt handlar om vad man fotograferar.5D är ju rena mardrömmen när man är van 1D..
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nog inte ensam om att tycka motsatsen, nämligen att 1D är en mardröm jämfört med 5D på grund av storlek och vikt. Allt handlar om vad man fotograferar.5D är ju rena mardrömmen när man är van 1D..
Det tror jag med, frågan är om den är så pass mycket bättre? På högre iso är jag övertygad om att den är betydligt bättre, men på lägre iso tror jag skillnaden är marginell.jo du får nog en bättre sensor/egenskaper med 5DmII,, men det är helt klart mer rapphet i 1DsmII enligt mig. Dessutom en långt mer vuxen kamera.
jag tyckte också att jag sparade en del kronor med 1DsmII.. men beggat är ju inte nytt med full garanit ++
fina hus båda två men segheten i 5Dhusen får jag alldeles hårresning av.
jag själv fotar som regel på ISO 200-800.. 800 klarar alla de nyare husen galant enligt mig.
jag tillhör ju också det knasiga släkten som gärna adderar "korn" i bilderna för att ge de en mindre "digital släthet" och det äter ju också en del brus
vad gäller detaljåtergivningen så är den otroligt fin, i ett härligt brett dynamiskt register,,
Okej, tack. Känns som många vill ha ganska mycket betalt. Jag funderar ibland på vem som vill köpa en 1d mkII av Scandinavian för över 13000. Ville ha 6000 för min och fick det.![]()