Annons

Fujifilm FinePix S5 Pro för 9900:-

Produkter
(logga in för att koppla)
johnhallmen skrev:
Jodå, alfadigi höll vad de lovade - jag fick S5:an för 10 250:- inklusive moms och tillägg för svensk manual (350:). Den anlände 36 timmar efter lagd beställning och förpackningen var obruten.

Har varit ute och testat den med Nikkor AF-S DX 18-70 3.5-4.5 IF ED som jag köpte till för 1495:- (det priset står sig också ganska bra i konkurrensen och kanske fortfarande gäller - shopen är nere för tillfället så jag kan inte kolla).

Är för övrigt mycket imponerad av kameran så här långt!

Joooo det var väl hyggligt bra, men om du råkat kika in på Expert i Strömstad som jag gjorde i förra veckan, och sett att de har extrapris på D70s med 18-70 - ENDAST 10999 kr ("ordinarie pris 14999"), då hade du kunnat göra ett riktigt bra klipp!!


/Per

*ok, lite avundsjuk kanske..*
 
johnhallmen skrev:
Jodå, alfadigi höll vad de lovade - jag fick S5:an för 10 250:- inklusive moms och tillägg för svensk manual (350:). Den anlände 36 timmar efter lagd beställning och förpackningen var obruten.

Har varit ute och testat den med Nikkor AF-S DX 18-70 3.5-4.5 IF ED som jag köpte till för 1495:- (det priset står sig också ganska bra i konkurrensen och kanske fortfarande gäller - shopen är nere för tillfället så jag kan inte kolla).

Är för övrigt mycket imponerad av kameran så här långt!

Då är det bara att GRATULERA! Ett riktigt klipp! Men ett Nikkor AF-S DX 18-70 3.5-4.5 IF ED kanske inte gör den riktigt rättvisa.. Jag skaffade ett 17-55 till min D200 och det blev ett riktigt lyft.. Lycka till nu!
 
johnhallmen skrev:
Jodå, alfadigi höll vad de lovade - jag fick S5:an för 10 250:- inklusive moms och tillägg för svensk manual (350:). Den anlände 36 timmar efter lagd beställning och förpackningen var obruten.

För mig har det inte gått lika smidigt. Jag fick en bekräftelse på ordern morgonen efter, men sedan har det inte hänt någonting. Vilket ordernummer hade du, John? Du hann antagligen före mig...
 
england går det att fynda

nikon d70 med 17-70 gluggen för ca 6200:- måste vara ett bra köp.

s5 ligger runt 13000:-

Något man ska tänka på att det är ej någon tull & skattfrån england som det är för staterna.
 
johnhallmen skrev:
Jodå, alfadigi höll vad de lovade - jag fick S5:an för 10 250:- inklusive moms och tillägg för svensk manual (350:). Den anlände 36 timmar efter lagd beställning och förpackningen var obruten.

Har varit ute och testat den med Nikkor AF-S DX 18-70 3.5-4.5 IF ED som jag köpte till för 1495:- (det priset står sig också ganska bra i konkurrensen och kanske fortfarande gäller - shopen är nere för tillfället så jag kan inte kolla).

Är för övrigt mycket imponerad av kameran så här långt!

Grattis till ett riktigt bra klipp.

/kent
 
Re: england går det att fynda

diablo 3 skrev:
nikon d70 med 17-70 gluggen för ca 6200:- måste vara ett bra köp.

s5 ligger runt 13000:-

Något man ska tänka på att det är ej någon tull & skattfrån england som det är för staterna.

Ahaa.. intressant, kan du tipsa om nån sajt eller ställe där man kan inhandla?? England brukar inte vara känt för så låga priser?
 
Även jag hade turen att kunna hämta ut min S5:a idag till detta angenäma pris...fredagen den 13:eek:nde började åtminstpne bra :)

Mvh Björn
 
pareli skrev:
När beställde du?

Jag beställde sent på kvällen den 10:eek:nde, det gick först inte att spåra paketet men man skickade mig ett nytt kollinummer dagen efter där jag kunde följa försändelsen. Överhuvudtaget en mkt snabb mailservice från AlfaDigi i övrigt också.
Jag hoppas du får ditt paket.

Mvh Björn
 
jag beställde också sent på kvällen den 10:e, fick orderbekräftelse morgonen efter. Sen har jag inte hört något alls.
Förhoppningsvis finns det en avi i brevlådan när jag kommer hem idag.
 
F1n skrev:
Jag beställde sent på kvällen den 10:eek:nde, det gick först inte att spåra paketet men man skickade mig ett nytt kollinummer dagen efter där jag kunde följa försändelsen. Överhuvudtaget en mkt snabb mailservice från AlfaDigi i övrigt också.
Jag hoppas du får ditt paket.

Mvh Björn

Då verkar det ha varit spridda skurar. Jag har inte fått något svar på flera mejl...
 
pareli skrev:
Då verkar det ha varit spridda skurar. Jag har inte fått något svar på flera mejl...

Det var tråkigt att höra, jag fick mycket rappa svar, både vid förfrågan om kamerorna samt när orderstatus/leveransstatus skickades...kanske beror det på att deras websajt legat nere ett tag ?

Mvh Björn
 
Ulla B skrev:
jag beställde också sent på kvällen den 10:e, fick orderbekräftelse morgonen efter. Sen har jag inte hört något alls.
Förhoppningsvis finns det en avi i brevlådan när jag kommer hem idag.

Jag hoppas att du också blir en av de lyckliga :)

Mvh Björn
 
nu har ju hemsidan legat nere ett antal dagar och dom svarar inte i telefon. Har man råd som internetbutik att låta websidan ligga nere så länge?
 
Malla skrev:
nu har ju hemsidan legat nere ett antal dagar och dom svarar inte i telefon. Har man råd som internetbutik att låta websidan ligga nere så länge?

De försattes som sagt i konkurs den 12 juli.
Det skedde vid Varbergs tingsrätt och konkursförvaltare är Advokatfirman Anders Ericsson.

Det är alltså inte de själva som styr utan konkursförvaltaren. Och det är ju inte alltid de agerar och gör vad som är bäst för företaget.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.