Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm FinePix S5 Pro för 9900:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar ju otroligt, BHPHOTO tar 13500 circus.. vad är det för firma? Någon som vet och har erfarenhet av den? Jag känner inte till den sen tidigare..
 
Det enda jag vet är att jag köpt mobiltelefoner av dom, och det fungerade utan anmärkning.

/Leif
 
Alfadigi är rätt bra, de har funnits länge och är tämligen etablerade.
MEN, detta priset är helt felaktigt och jag är 99% säker på att om du lägger beställningen får det snart svaret att varan varit felprissatt. Alternativt är det ett demoex elelr något annat skumt. Helt enkelt FÖR bra för att vara sant. Men vem vet, jag har hört att det finns folk som vinner på Lotto ;-)
 
Den ligger ju i REA-avdelningen och du kan välja vilken typ av manual di vill ha....

// Maxe
 
Skall tydligen vara ouppackade kameror...två kvar...om priset stämmer lär väl visa sig.

/Björn
 
krfoy skrev:
Hm, eh låta dum osv, men varför bry användare av Nikon sig om en Fujifilm kamera?

Kanske för att huset är detsamma som D200 och att våra Nikongluggar passar på den...

LOL... Vi skrev visst samtidigt Per..

/kent
 
Det finns alltid kryphål och möjligheter för handlare att häva köpet pga av felaktig prissättning. Dels kan de skydda sig för det i någon form av villkor eller liknande. Om skillnaden mellan det riktiga priset och felaktika priset är liten kan situationen vara lite anorlunda, det har ARN åtminstone hävdat i ett (eller kanske flera fall). Om priset tvärtom är så lågt att man anar eller inser att det var fel så kan det vara till företagets fördel. Har därför svårt att tro att någon fick en S5:a till det priset eftersom det är så uppenbart felaktigt. Om nu någon mot all förmodan får en S5:a till det priset så säger jag bara grattis till en trevlig kamera.
 
Tvivlade också på att det stämde men för säkerhets skull beställde jag ändå en i natt innan prislappen ändrades. Blev faktiskt lite förvånad när jag fick besked att ordern skickats alldeles nyss. Eftersom det fortfarande står det låga priset i min order förutsätter jag att jag inte behöver betala mer.

Vi får väl se men det kanske helt enkelt bara var ett ganska bra erbjudande =)

/John
 
johnhallmen skrev:
Tvivlade också på att det stämde men för säkerhets skull beställde jag ändå en i natt innan prislappen ändrades. Blev faktiskt lite förvånad när jag fick besked att ordern skickats alldeles nyss. Eftersom det fortfarande står det låga priset i min order förutsätter jag att jag inte behöver betala mer.

Vi får väl se men det kanske helt enkelt bara var ett ganska bra erbjudande =)

/John

Grattis, vilket klipp! Säg till om du lyckas i slutändan *nyfiken* Måste säga att det kliade i fingrarna att beställa..
 
Det här är intressant tycker jag du får gärna återkomma med om hur det gick.. för jag har för mig att om man bekräftar en order så är det ett bindande avtal.
 
johan.morck skrev:
Det finns alltid kryphål och möjligheter för handlare att häva köpet pga av felaktig prissättning. Dels kan de skydda sig för det i någon form av villkor eller liknande. Om skillnaden mellan det riktiga priset och felaktika priset är liten kan situationen vara lite anorlunda, det har ARN åtminstone hävdat i ett (eller kanske flera fall). Om priset tvärtom är så lågt att man anar eller inser att det var fel så kan det vara till företagets fördel. Har därför svårt att tro att någon fick en S5:a till det priset eftersom det är så uppenbart felaktigt. Om nu någon mot all förmodan får en S5:a till det priset så säger jag bara grattis till en trevlig kamera.

En S5:a kostade hos AlfaDigi (innan prissänkningen) 14990 kr. Sedan hamnade den i rea-hörnan med ett pris på 9900 kr. Det innebär en prissänkning på ca 34%. Jag tycker en sådan prissänkning inte är helt ovanlig för en realisation. AlfaDigi kanske kommer hävda annorlunda till de personer som hann beställa, eller så var det helt enkelt ett antal hus till riktigt bra priser. Ska bli spännande att se hur det gick för beställarna!
 
Jodå, alfadigi höll vad de lovade - jag fick S5:an för 10 250:- inklusive moms och tillägg för svensk manual (350:). Den anlände 36 timmar efter lagd beställning och förpackningen var obruten.

Har varit ute och testat den med Nikkor AF-S DX 18-70 3.5-4.5 IF ED som jag köpte till för 1495:- (det priset står sig också ganska bra i konkurrensen och kanske fortfarande gäller - shopen är nere för tillfället så jag kan inte kolla).

Är för övrigt mycket imponerad av kameran så här långt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.