Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji

Produkter
(logga in för att koppla)

H-W

Medlem
Hej..
Jag har skaffa mej en Fuji finepix s5000 ganska nyligen och har sett att det finns att köpa telekonverter 1,5x till kameran som man skruvar på fram på objektivet vad tror ni om den. Jag hadde en mellan ring som jag satte mellan kamerahus och objektiv när jag hadde en systemkamera och den förstorade tror jag 2 gånger men bilden blev grummlig, kommer det att bli lika med telekonverten.
 
Det är svårt att säga hur pass bra den konvertern är men fuji är ju duktiga på optik så det finns stora chanser att den ger ett bra resultat..bäst att testa innan köp helt enkelt.
Jag har haft en antal olika liknande konverter och de bästa är mycket skarpa och bra.
 
Angående s5000

Jag har tänkt att köpa den kameran nu också. Men jag har fått höra att den inte ska vara så bra från olika håll... Att det är för mycket brus i bilderna och att de är tveksamma till zoomomfånget.
Vad säger du, som nu har skaffat en sådan?
 
S5000

Jag vet inte vad jag ska säga om den för jag har inget att gemföra med, men om man ska handla en kamera för max 5000:- kr så står det mellan Fujin och Minoltan om man är ute efter 10x zoom.
Minoltan är ca 500:- billigare och har blixtsko men är mitt tycke sämre utformad annars är dom ganska lika.
Angående zoomet så tycker jag att det är bra och bruset är helt acceptabelt. (om man som amatör ser något).
 
får jag fråga om ni är nöjda med bildkvaliteten ni får av er kamera? Har beställt en likadan men börjar bli osäker... kan man verkligen få fina bilder med 6 megapixlars upplösning? Jag vill främst ha en kamera för att kunna fotografera mina barn och förstora upp till åtminstone A4 storlek.... Passar kameran till det?
Mvh Wiiran
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.