Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fuji X100 (!)
- Trådstartare zingiber
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
Senast ändrad:
Joel.S
Aktiv medlem
Jag undrar vad dom tänker med Fujifilm. Varför har dom inte fixat så att livehistogrammet fungerar som det ska i manuellt läge? Jag var övertygad om att det skulle komma till den här uppdateringen.
afe
Aktiv medlem
Värt att tänka på är att firmwareuppgraderingen återställer alla kamerainställningar till fabriksläge (precis som den förra uppdateringen gjorde). Inget jätteproblem, men lite jobbigt om man inte kommer ihåg hur man ställt in allt för att kameran ska trilskas så lite som möjligt ...
oscarv
Avslutat medlemskap
Detta var ju lite kul att läsa
Läckta bilder på en kommande modell med utbytbar optik, ve och fasa ;-)
Förstör det inte lite med charmen att X100 är en streetkamera?
http://www.wired.com/gadgetlab/2011/11/photos-lens-changing-version-of-fujifilm-x100-leaked/
Läckta bilder på en kommande modell med utbytbar optik, ve och fasa ;-)
Förstör det inte lite med charmen att X100 är en streetkamera?
http://www.wired.com/gadgetlab/2011/11/photos-lens-changing-version-of-fujifilm-x100-leaked/
Nej, för X100 finns ju kvarLäckta bilder på en kommande modell med utbytbar optik, ve och fasa ;-)
Förstör det inte lite med charmen att X100 är en streetkamera?]
intedinmamma
Aktiv medlem
Jag har inte saknat motljusskydd.
LGS
Aktiv medlem
Motljusskydd
Varför låta bli? Jag gav drygt 120 kronor med frakt för ett på e-bay. Då ingick även uv-filter, vilket jag framförallt tycker är viktigt att ha som skydd framför optiken. Själva motljusskyddet har jag på ibland, men oftast inte.
Ifall, ifall, jag köper en x100 bör jag även skaffa motljusskydd?
Ni som har en, behövs det? Inte?
Varför låta bli? Jag gav drygt 120 kronor med frakt för ett på e-bay. Då ingick även uv-filter, vilket jag framförallt tycker är viktigt att ha som skydd framför optiken. Själva motljusskyddet har jag på ibland, men oftast inte.
LGS
Aktiv medlem
Original?
Nej, det är inte original, det är från tredje part. Men det ser likadant ut och är ett par bitar plåt av utmärkt kvalitet. Jag anser originalet vara i det närmaste kriminellt prissatt, det handlar ju inte direkt om raketvetenskap.
Aha, men det är väl inte orginal.
Fast det finns kanske redan alternativa lösningar från tredje part?
Nej, det är inte original, det är från tredje part. Men det ser likadant ut och är ett par bitar plåt av utmärkt kvalitet. Jag anser originalet vara i det närmaste kriminellt prissatt, det handlar ju inte direkt om raketvetenskap.
oscarv
Avslutat medlemskap
Ifall, ifall, jag köper en x100 bör jag även skaffa motljusskydd?
Ni som har en, behövs det? Inte?
Det behövs givetvis. Ta i motljus utan så ser du resultatet.
Kopian funkar även om originalet har högre finish.
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Uptäkte att den kan användas för att finjustera bländaren. Utmärkt.
Berätta gärna hur =)
oscarv
Avslutat medlemskap
Berätta gärna hur =)
Ställ bländaren på tex 4.0 sen vrider du command control till vänster ett snäpp. Vips har du f/4.5
Det finns flera mellansteg på de andra bländarvalen.
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Ställ bländaren på tex 4.0 sen vrider du command control till vänster ett snäpp. Vips har du f/4.5
Det finns flera mellansteg på de andra bländarvalen.
Tackar för tipset =)
oscarv
Avslutat medlemskap
Tackar för tipset =)
Japp. Manualen är ju minst sagt luddig på detta området. Just bländare 4.5 är en favorit som jag tills helt nyligen inte kunnat använda vilket stört mig.