Annons

fuji s7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Langsor

Aktiv medlem
Skulle vilja ha lite omdöme om fujis s7000 och vad folk tycker om denna?

ska användas av min flickvän som nyligen fått lite frilans jobb som jurnalist på en lokal tidning här hemma och behöver en digitalkamera. hon kan fota och använder systemkamrera så den ska ju inte bara köras automatiskt! Har funderat på en digital systemare men komit fram till at de är fortfarande lite dyra!

Hej!

Jag hade nog hellre satsat på en Minolta Dimage A1 eller A2. Vill du komma ner i pris ännu mer köp en 7Hi eller 7i begagnad.

Langsor skrev:
Skulle vilja ha lite omdöme om fujis s7000 och vad folk tycker om denna?

S7000 ger mycket kamera för pengarna. Har några på jobbet, och de är mycket trevliga för att vara kompaktkameror. Skön att använda med bra grepp, lättskötta inställningar och zoom/fokus-ring runt objektivet somfunkar bra (visserligen elektronisk men helt OK). Välbyggd och solid, delvis byggd i metall och inte alltför långt efter min 10D i kvalitetskänsla.

Har även riktigt bra bildkvalitet med hög upplösning och bra färger, ger även klart acceptabla bilder upp till ISO800 (dock endast 3 Mpixel då). Blixten är också riktigt bra för att vara en inbyggd.

Det som framförallt är sämre jämfört med 10D är att fokuseringen är lite långsammare och att fördröjningen vid avtryck är något lägre. Skulle också gärna önskat att objektivet var något vidvinkligare, men det är i alla fall ljusstarkt och skarpt nog (ca 35-200mm f2.8-3.1)

Tror faktiskt att bildkvaliten från s7000 står sig bra mot Minolta A1, Nikon 5700 och liknande, så försök få mölighet att testa och köp en kamera som känns bra att använda!

/Johan

Titta på Canon G6 också. Sjumegapixlarssensorn är riktigt bra, och ljusstyrkan på optiken är ett helt bländarsteg bättre. Fokuserar snabbt, mycket tack vara den ljusstarka optiken.

Dessutom tar den Canons vanliga blixtar med TTL-mätning. På Fujin kan man bara använda extern blixt manuellt eller med blixtens inbyggda automatik.

Alla modellerna i G-serien är klassiker bland lokalreportrar.

hur har det gott??

tycker faktist att bilderna blir lite små "gryniga" med S7000...mycket synd för själva kameran tycker jag är kanon bra..!! och till ett bra pris..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar