Annons

Fuji S602

Produkter
(logga in för att koppla)

-Patrik-

Medlem
Som ni kanske sett hade jag precis bestämt mig för att köpa en Fuji S5000 för att delvis ersätta min Konica. Men jag såg idag att de rear ut Fuji S602z då med samma pris som en S5000. Vilken kamera är bäst? Är den nya SuperCCD HR betydligt bättre?
 
Vad jag har förstått har 602:an mindre brus än 5000. Men jag har för mig att de finns andra trådar som har mer info. Var rear de ut 602:an?
 
De säljer den hos här http://www.internetcamerasdirect.co.uk/fuji-finepix-s602-digital-camera-accessories.htm#access10 för £299 ca 3900kr. De levererar dock ej internationellt.

Många säger att bruset kan bero på en för hård jpeg komprimmering och då kommer man ju runt problemet med att spara till raw (dock interpolerat), om det inte är CCD:n ändå. Men det är det ju rätt många andra skillnader mellan modellerna också. Mycket svårt att veta vilken man ska köpa. Hade s602 haft 10x zoom, AF Assitance light, inkluderat lins adaptern, och varit nyast så hade valet varit enklare.

Har kollat runt lite i forumen här men hittar inga direkta jämnföresler, beror väl på att s602 är en utgående model.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.