Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji Finepix 2800z länkar

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickodemus

Aktiv medlem
Har kikat runt lite efter information om Fuji Finepix 2800z eftersom jag tycker det verkar vara en prisvärd kamera och hittade några rätt schyssta länkar. Tänkte bara dela med mig av dom ifall någon annan också funderade på att köpa den. Efter att ha besökt dom här länkarna så har jag nu bestämt mig för att köpa denna kamera. Hursomhelst... Här är länkarna:

Testbilder tagna med 2800z

Kommentarer av folk som äger kameran

Recension på steves-digicams.com

Fler testbilder, finns även en massa annan info om kameran där

Hoppas någon kommer ha nytta av dessa länkar.
 
Ser ut som ett bra val men tänk dej för inan du handlar. Finepix 2800 ersätts snart av Finepix 3800 (3M) som använder den nya minnespinnen xD istället för Smartmedia kort. Både Fuji och Olympus lämnar snart det ofta kritiserade Smartmedia kortet för xD. Andrahandsvärdet kommer att påverkas av kortvalet nästa gång du byter kamera. Vem är då intresserad av föråldrade Smartmedia kort med begränsad lagringskapacitet?
Rådet blir att invänta nya Finepix 3800 som beräknas kosta $450 när den släpps i USA under september. Väl värd att betala lite mer för.
Läs mer om nya Finepix 2800
 
Senast ändrad:
Jag funderade på en Canon A20 eller en Coolpix 775 också men av de testbilder jag sett så har 2800z bättre färgåtergivning och skärpa. Jag vet att det kommer (har kommit?) en uppgradering av 2800z i 3800 men jag har inte budget för så mycket. Dessutom så är det här min första digitalkamera och sisådär lagom avancerad för mig just nu. :)
Du har nog rätt i det där med andrahandsvärde. Men som sagt, skulle gärna vilja ha en bättre och mer avancerad kamera men det här blir min första och jag pluggar. Har inte råd med så mycket mer. Men tack ändå. :)

När jag ändå är i farten så kan jag posta en till länk med lite flera testbilder.
 
Du gör helt rätt i att köpa en 2800 (grym kamera för priset).
Med ett 128MB kort kommer du väldigt långt, så det är ingen ide att vänta på XD korten.

Jag råder fler som ska köpa en lite billigare kamera välja någon av fuji modellerna deras ccd ligger i särklass, troligen pågrund av att dom tillverkar den själv (mig vetligen enda märket).
 
CCD är en typ av bildsensor som finns i många digitala kameror. Den registrerar bilden från optiken i form av pixlar. Cyberphoto har en bra sammanställning som förklarar begreppen (Dock saknas det nya minnesformatet xD).
Till cyberphotos köpråd!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.