Bra arbete. Jag hoppas du har som tanke att inte fortsätta ensam bara (eftersom jag antar att det kommer ett antal objektiv om åren, och tja web 2.0 eller vad det heter tror ju på användar-kontributerat innehåll)
Jag funderar på några saker, och lite feature requests på sätt och vis.
1) Varför Kuriosa i rubriken (den förvirade mig oerhört)
2) Hur fastställs vad som är ett 'budget-objektiv' , både i budget-listan under kuriosa och på specifika objektiv.
3) Om det finns en budget lista borde det ändå gå att sortera den på pris (och jag hoppas innerligen och antar att allting ligger i datorbaser så att det går att göra sorterade listor enkelt)
4) Användingen av Din Kamera är lite ointiuativ tycker även jag
5) En om pris==0 så skriv "uppgift saknas" kanske du skulle fundera på. Det blir konfunderat när saker listas som de kostar 0 kronor.
Hej alla glada,
Är väldigt tacksam för att det finns ett kristiskt granskande över sidan och dess innehåll och väldigt tacksam för kommentarer likt den ovan, som på ett konkret vis ger förslag på vad som kan göras annorlunda. Kanon Virre!
Vidare,
Det må finnas skriv- och syftningsfel på sidan, det gör det säkerligen. Det må också finnas påståenden som avviker från viss teori och jag beklagar att det för vissa uppfattas som felaktig information. Detta är något som jag då givetvis skall ses över närmre. Det finns därtill områden på sajten som ännu inte är färdigskrivna och det kommer alltid att vara ungefär 682 saker på "ToDo-listan" och jag är väldigt tacksam om man så konkret som möjligt skriver vad som kan göras annorlunda, så skall jag föra upp detta över saker att se över så snart tid och möjlighet finns.
Är ödmjuk och lyssnar på alla synpunkter kring vad som kan göras bättre, och sidan är ju skapad för oss alla - för både dig och mig, när vi är på jakt efter nya objektiv (vilket man alltid tycks vara, hehe) - så om någon eller några vill bidra med fler funderingar och tankar så är jag evigt tacksam.
Det går också utmärkt att maila förslag till:
[email protected]
Givetvis är det också välkommet att bidra med textmaterial eller annat kunnande till sidan, om man så önskar.
Vad gäller priserna på sidan så hämtas de från Prisjakt, för att du som besökare skall få så aktuell information som möjligt. Hämtningen av priserna sker via script så jag äger inte denna information och därför går det i dagsläget inte heller att sortera på prisnivå men en lösning på detta är att vänta inom kort.
Att ett pris visas som 0:- beror på att objektivet finns på Prisjakt men att butikerna som saluför det har upphört, då visas priset 0:-. Lägger denna mycket bra synpunkt kring 0-priset till min ToDo-lista.
Lite kuriosa,
Det finns idag 277 objektiv på Objektivguiden. Vet ni vilket som var mest populärt under gårdagen?
Första plats,
1. Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
http://objektivguiden.se/lens.asp?id=48
Andra plats,
2. Nikon AF-S 105mm f/2,8 G IF-ED Micro-Nikkor VR
http://objektivguiden.se/lens.asp?id=104
Tredje plats,
3. Nikon AF-S 70-200mm f/2,8 G IF-ED VR II
http://objektivguiden.se/lens.asp?id=316
Undrar vilket objektiv som kommer att vara mest populärt idag? Chansa, så lovar jag att återkomma med svar efter midnatt, hehe.
Vi hörs och ha en fin dag allesammans!
Må väl.
Mvh
// Henrik J