Annons

Fuji F50fd

Produkter
(logga in för att koppla)

JKristiansson

Aktiv medlem
Hej!

Jag är på jakt efter en ny kamera. Har idag en Ixus 50 som jag tycker känns gammalmodig och då en kinaresa väntar om 2 veckor vill jag ha en ny kamera!

Jag har först varit inne på uppföljaren, dvs. Ixus 950. Men jag har läst en del här i forumen och även varit inne och pratat med en duktig kille på Expert, och många rekommenderar Fuji.Har läs väldigt mycket positivt om F31fd.

Det jag är på jakt efter är en liten smidig kamera som tar riktigt bra bilder. Jag är väldigt kräsen med kvalitén på bilderna och vill därför ha en bra kamera. Och vad jag förstår så gör Fuji riktigt bra kameror.

Jag har nu sett att Fuji släppte uppföljaren nu i september, F50fd. Hur står den sig mot F31fd?

Vilken hade ni satsat på Isux 950 eller F50fd?
3x eller 4x zoom, är det egentligen någon skillnad? Hur är användarvänligheten på de två kamaerorna?

Hoppas någon kan reda ut mina frågetecken!!

F31fd har mindre brus än F50fd tror jag, så jag skulle välja den mellan de två. Ixusen har dock bildstabilisering vilket inte fujin har, så det är svårt. Tror jag dock skulle välja bilstabiliseringen före ett steg högre iso.

F31d är cool och bra

Det bästa med den fuji f31:an är det låga bruset, men en bonus som många kanske inte tar till sig är förmågan att filma med samma kamera.
Kvalitén är långt över förväntan , och den klarar att filma i dunkla miljöer, vilket de flesta videokameror inte klarar av.
Med ett 2 gb minneskort filmar man nonstop i 29 min. Jag använder min kamera dagligen, och då bör tilläggas att jag har en 20 d och en eos 1ds mark 1 som jag jobbar professionellt med, men resten av tiden tar jag med mig min fuji f31. Kan fånga allt möjligt i bild och film, perfekt resekompakt.
Varmt rekommenderad av mig.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto