Annons

Frilansateljé i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

mindbash

Aktiv medlem
Finns det några frilansateljéer i Stockholm? Existerar det några sådana överhuvudtaget?

Alltså, normalt ett gäng frilansar eller amatörer som går ihop och delar på kostnaderna för en ateljé - som de normalt inte skulla ha råd att skaffa själva.

Bland skrivande journalister är det vanligt förekommande. Men bland fotografer?

Hyrstudio

Vad jag känner till så finns det ett par hyrstudior i Stockholm. T ex ProLabbet och Profoto. Det är ganska stora studior. Hur stor lokal och vilken utrustningsnivå är intressant?

Hyrstudio är väl trevligt. Men jag är alltså ute efter en plats i en frilansstudio. Alltså en "egen" studio som man delar med andra frilansar.

Profotos studio..

Någon som har varit där? Det är en enormt imponerande studio om man frågar mig! Jag hade förmånen att springa runt där gratis förr (flickvän som var barnbarn till grundaren). De har tydligen fotat en del Bond-bilar där. =)

Adrian

mackan skrev:
Du hittar alla slags studios på anslagstavlorna om du besöker något av proffslabben i stan!
Håller med Marcus här - det prisvettigaste hittar du på en lapp på tex Kameradoktorn, YFO, Crimson, Prolabbet, Molanders etc. Finns alltid folk som vill dela.

Hyrstudio smakar bra men kostar per dag eller per timme. Lite lätt stressande kanske om du vill ha nånstans att vara bara.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar