Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frilansa 20d

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder 1D vid sidan av min analoga 1n och kan säga att den digitala är och förblir numera den mest använda.

Filerna tvekar jag inte att pressa upp till A3 format, även om jag då såklart önskar större filer. Har printat ut större än så (ca 80x60) och det ser ruskigt bra ut på betraktningsavstånd..

Det beror på vilka krav du har och hur bilderna skall användas och de två kraven följs väl åt.

Själv så lägtar jag efter högre upplösning då själva filen erbjuder större flexibilitet men visst klarar jag mig långt och länge med fina filer från 1D!!!

Tryck i bok är det många som drömmer om... hujjhujj så små filer som egentligen ofta duger där, glöm inte det!

Mvh Niclas,

Lite OT, men jag fick just ett provtryck av studenttidningen jag layoutar och fotar för. D2H-filerna (4Mp) funkar bra för oss även i uppslag (2xA4). Ändå vill jag uppgradera... stilla, mitt giriga hjärta...

(Lite off topic men ändå: Älskar din profilbild Lotta...*garvar*...förgyllde min fredagseftermiddag i alla fall!
Så du lyckas se den? Orättvist..
Själv får jag bara upp en väldigt skum ruta. Vet inte vad de började köra med för regler efter helgens pillande på sajten, men lite förgruymmande är det. Kul att den verkar synas för andra då iaf;)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto