Annons

fri albumgenerator

Produkter
(logga in för att koppla)
JAlbum ser väldigt bra ut men jag får felet:

Evaluation error on line 2:

Details:
Sourced file: inline evaluation of: ``// Figure out if we can integrate with printing service if (shutterfly) album.p . . . '' : Condition must evaluate to a Boolean or boolean.

Någon annan som råkat ut för detta?

Jag hittade ett program som heter Qick Menu Builder. Med det kan man göra tjusiga startmenyer för sina CD-skivor med knappar för olika funktioner som t.ex utforska skivan eller starta en viss fil, som index.html, eller nått. Det fanns mycket man kunde göra! Programmet skapar sedan en exe-fil och en autorun-fil.

Finns att ladda ner på download.com. Gratis är det också :)

Jag gjorde en testmeny i form av en CD-skiva som blev så här:

Bilagor

• menu.gif
    menu.gif
    37.7 KB · Visningar: 129
JAlbum är lysande! Jag har själv kodat på ett albumprogram för att jag inte hittat något som fungerar som jag vill - men JAlbum gör precis det jag vill, så mitt eget program förpassades till sophögen. Eftersom jag använder Linux, Mac OSX, Solaris och ibland Windows (i den ordningen) är det suveränt att programmet är plattformsoberoende.

Med väldigt liten möda går det att integrera fotoalbumen i resten av siten, tom. unyttja samma stylesheets.

Äntligen ett albumprogram som inte använder xxxSQL och PHP för att bygga sidorna, utan allting är statiskt och protabelt, precis som det ska vara!

En klockren femma!

Senast ändrad:
autorun...

Detta testade jag igår kväll, dock med endast en jgp.bild och det funkade! Antagligen bara på windows men vet int säkert...

Stora bokstaverna är namnen som filerna ska ha och det andra skriver man i notepad och sparar som...

1) AUTORUN.INF:
[autorun]
open=autorun.bat

2) AUTORUN.BAT:

@start page_name_here.htm
@exit

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto