Gröna Lejonet
Ny medlem
Jag sitter här i min tankeverksamhet och funderar på vad som är klokt ur fotografiska framtidsperspektiv att lägga pengar på. Jag sålde ut mig till Olympus tidigt på grund av e410s nya storlek på marknaden. Just nu känns det som jag skulle tänkt mig för en extra gång, och en gång till eftersom jag just köpte till ett nytt objektiv och mellanring. Jag är sugen på en lite proffsigare kamera i tyngre vikt klass och lite bättre bildkapacitet, batterikapacitet mm. Men eftersom Olympus inte vill ha normala objektiv så står jag nu och pendlar mellan att byta märke eller fortsätta på Olympus banan. Jag vet inte vad som är klokt ekonomiskt, ur framtidsutsikt eller prestationsmässigt (har någon jämfört ex E3 och Nikon D90?). Jag vill göra mitt val före jag börjar trycka in mer pengar i en redan dyr hobby, jag jag glömma min utrustning och köpa nytt hus OCH tre helt nya objektiv för att täcka mina behov? Eller ska jag fortsätta på det smala och av många nedvärderade Olympusspåret?
Fotograferingen jag sysslar med är mest naturfoto av alla olika slag, det kommer snart bli UV foto av det och jag vill även hitta ett tele jag gillar, men tror att jag rent generellt är i behov av nytt hus före dess.
Någon som har tips på vilka frågor jag ska ställa mig själv?
Fotograferingen jag sysslar med är mest naturfoto av alla olika slag, det kommer snart bli UV foto av det och jag vill även hitta ett tele jag gillar, men tror att jag rent generellt är i behov av nytt hus före dess.
Någon som har tips på vilka frågor jag ska ställa mig själv?