Annons

Frammatningsarm?

Produkter
(logga in för att koppla)

vackertord

Medlem
Hejsan! Jag har fotoprov på Onsdag och behöver veta vad en frammatningsarm är för nåågonting. Tack för svar!

skulle gissa att det är något du har på en analog kamera utan motor. det du drar fram filmen med

Typiskt skolan att dela ut stenciler från 80-talet. Är denna kunskap ens relevant att ta till sig i en värld där analogt foto snart bara är för nostalgiker. Kanske skulle det passa i ett Nostalgiprov eller "så minns vi vårt 1900-tal" men om syftet med kursen är att ta fram nya fotografer verkar man ju prioritera lite snett (som vanligt). Och sen får lärarna gnälla av sig i Aftonbladet att de har för låga löner med tanke på att de har världens viktigaste jobb. Patetiskt.

Du glömde rullbandspelare från Tandberg. Standard i varje klassrum på 60-talet. De måste ha sålt containervis till Skolverket.

Du glömde rullbandspelare från Tandberg. Standard i varje klassrum på 60-talet. De måste ha sålt containervis till Skolverket.

Glöm inte diaprojektorn, kanske från Liesegang, för att visa de tillhörande diabilderna från Pogo Pedagog.

Dessa Tandbergare måste vara en av de i särklass mest långlivade inköpen. De frodades in på 90-talet och på några ställen finns de säkert kvar fortfarande. Fast de ryker nog i takt med att äldre lärare går i pension misstänker jag...

För säkerhets skull så gäller det att ha en tramporgel i klassrummet också. :)

Av alla gamla skolhjälpmedel måste väl ändå undervisningsmaterialet från Pogo Pedagog varit varje lärares våta dröm (i alla fall inom den tidsepoken jag gick i skolan).
Tänk bara att få släcka ner hela klassrummet och växla fram bilder ur en diabildsprojektor samtidigt som ett piratkopierat (ja, skolan har aldrig skämts för sig vad det gäller piratkopior) kassetband pratar till den sömniga skaran elever. Kunna slumra till mellan varje bild för att bli väckt ur sin microsömn med ett *blip* (dags att byta bild) för att återigen falla i koma några sekunder.

Har du själv inte kunskap om det som klass 2:a ska läras? Beställ en Pogo Pedagog-kassett redan idag och få 45 minuters betald vila på köpet!

Förvirra inte stackarn med alla konstiga apparater och förkortningar från stenålderstiden då man fortfarande kunde slå upp en bok..skäms på er

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar