Annons

Framkallning på CD

Produkter
(logga in för att koppla)

maroon

Medlem
Jag fotar analogt men vill ibland få med en cd på bilderna så jag brukar beställa det extra. Jag har provat detta ifrån fujidirekt men det blev vansinnigt dålig kvalité på de inscannade bilderna. Jag fick bättre bilder själv på min 900 kronors skrivare/scanner?! Var det en tillfällighet att de blev så dåliga tror ni?

Vart kan man vända sig för att få bra bilder på cd ifrån mina analoga bilder? Spelar det någon roll om jag framkallar hos Kodak om jag använt fujifilm och vice versa?
 
Framkalling på CD!

Alt.1 Crimson AB i Stockholm, superbra service, snabba, och de håller hög kvalitet. Bra priser har de också, d.v.s. du kan få bilder samma dag eller väljer du vänta några dar får du en rabatt på 20 % och de har ett enormt utbud av olika kopierings/utskriftsmöjligheter.
crimson.se

Alt2. Prolabbet, också i Stockholm, men ligger över lag högre i pris.
prolabbet.se
 
Håller med om att Fujis tjänst ger dålig kvalite, det är väldigt mycket brus i bilderna.
Men vad finns det för alternativ som inte tar en förmögehet för tjänsten?
 
Jag löste problemet genom att köpa en ny kamera (Digital);-) Nu ska jag ut och fota minsann!! Men tack för svaren!
 
Min lösning på problemet var att köpa en neg-scanner och fixa det själv. Det är en, för mig, smidigare lösning.

Greven
 
Greve Nickon skrev:
Min lösning på problemet var att köpa en neg-scanner och fixa det själv. Det är en, för mig, smidigare lösning.

Greven

Vilken scanner bör man ha för att få bra bilder samtidigt som man tänker på pengarna?

Tittade in på dina bilder och din scanner verkar funka kanon, vad är det för någon och hur mycket kostar den?
 
Den scanner jag har är en CanoScan FS4000US
Det enda negativa man kan säga om den är väll att den är lite långsam, men kan man leva med det så är den kanon.

När jag köpte den så låg den strax över 9000:- men det var ett tag sen och nu finns det bra neg/diascanners för halva dom pengarna.

Greven
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.