Annons

Framkallning i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Hej jag söker ett lab i Stockholmstrakten för framkallning av negativ s/v-och färgfilm.De ska alltså göra själva framkallningen och kopierandet åt mig var det tänkt... Inga snabblab.

Några förlag? Kom med så många som möjligt så jag får koll på hela marknaden! Tack.
 
Odenlab är ett lab som jag aldrig skulle rekommendera. Dom är både okunniga och respektlösa. Dom försöker sätta folk som kan mer än dom själva på plats.

Reportagefoto på Fridhemsgatan 45 är kanon !

;-)
 
DOX/kameradoktorn har framkallat 15-20 rullar åt mig och där är kopierna över lag bra, jämnare i kvalite än Odenlag iaf. Pris kontra odenlab kommer jag inte ihåg.

www.dox.se

/M
 
Crimson har också gjort bort sig...Man får ej göra bort sig och gör man bort sig så får man stå för det. Det gör ej Crimson. Dom kör med samma filosofi som Odenlab : "Kunden har alltid fel".

;-(
 
sipamoid skrev:
Crimson har också gjort bort sig...Man får ej göra bort sig och gör man bort sig så får man stå för det. Det gör ej Crimson. Dom kör med samma filosofi som Odenlab : "Kunden har alltid fel".

;-(

Riktigt den uppfattningen har inte jag även om de helt uppenbart sjabblat ibland. Min uppfattning är dock att de är hejare på att ha en bra kundkontakt. Mer om Crimson och andra lab finns att läsa i denna tråden. Vore intressant om du ville utveckla problemet med Crimson Sipamoid. Jag kommer själv att använda DOX fortsättningsvis, enda kruxet där är att de inte framkallar s/v själv fast de skickar det vidare.
/Lotta
 
Jag håller mig till Diabolaget. Får en trevlig rabatt (beroende på min fotoklubb) även om man måste vänta 2 dagar.

/David
 
lotelo skrev:
Riktigt den uppfattningen har inte jag även om de helt uppenbart sjabblat ibland. Min uppfattning är dock att de är hejare på att ha en bra kundkontakt. Mer om Crimson och andra lab finns att läsa i denna tråden. Vore intressant om du ville utveckla problemet med Crimson Sipamoid. Jag kommer själv att använda DOX fortsättningsvis, enda kruxet där är att de inte framkallar s/v själv fast de skickar det vidare.
/Lotta

Dom har repat neg och sagt att det är "sån´t som händer" och rekommenderat en annan bild som var snarlik. Jag anser att dom inte skall tala om vilka bilder jag som fotograf skall använda samt utan tjafs erätta mig för skadan.

Jag tror t.o.m. att det var ägaren jag tillslut fick tala med. Det var en riktig buffel...

:-(
 
Diabolaget är trevliga att ha att göra med! Jag vill inte göra någon kompetens- eller kvalitetsbedömning av dem men mitt intryck är att de vet vad de sysslar med.
Som tidigare kund hos Odenlab kan jag bara instämma i att de repar filmer med en frenesi som måste sakna motstycke i branchen. Dessutom blir man rätt så ordentligt avsnäst när man påpekar misstagen.
 
LOA skrev:
Diabolaget är trevliga att ha att göra med! Jag vill inte göra någon kompetens- eller kvalitetsbedömning av dem men mitt intryck är att de vet vad de sysslar med.
Som tidigare kund hos Odenlab kan jag bara instämma i att de repar filmer med en frenesi som måste sakna motstycke i branchen. Dessutom blir man rätt så ordentligt avsnäst när man påpekar misstagen.

Precis... Jag letade runt i hela stan då jag ville kopiera 6 x 7 neg analogt. Dom har FRONTIERlab men dom hade sin gamla Noritsumaskin kvar och lovade kopiera på den . När jag kom tillbaka efter 1 vecka så såg jag att det var digitala kopior dom gjort. Fast jag ville ha analoga. Man menade på att man såg ingen skillnad...Konstigt att jag ser skillnad då ! Jag hade ju förfan beställt analogt koperade. Dom repar film och soppar fel och...Dom KAN INGENTING !

;-(
 
Fotomax har jag testat en gång, lämnade några rullar för soppning, fick betala extra för att de skulle klippas om sex bilder och iläggas i ficka och fick repade och i vissa fall knögliga neg när personen som skulle stoppa in remsorna i fickan inte kunde vara varsam i hanteringen.

Efter detta och att ha sett det allmänt taffliga handlag som blir som resultat av soppning och kopiering där så går jag aldrig tillbaka!

ricfro skrev:
Fotomax på Olof Palmes Gata. Snabba, billiga och bra kvalitet på det jag framkallat där.
 
Både Dox och Diabolaget fungerar bra för mig.

Nackdel Dox är att de inte åtar sig att göra sv/v jobb lokalt utan skickar iväg dem. Annars jämn kvalitet på jobben.

Nackdel Diabolaget är att de kör ut allt sitt sv/v på färgpapper, men det funkar enligt min mening för påsiktskopior.

Annars levererar bägge labben snabbt och verkar ta till sig konstruktiv kritik.
 
He he....till alla som klagar på odenlab & tipsar om dox....lite insider-info är att dox skickar en hel del av de filmer de inte hinner framkalla vidare till odenlab.

Det bästa är ju givetvis att framkalla själv s/v som färg, men det är ju inte alltid man har tid eller möjlighet att göra det.

Så mitt labbtips är Teamframkallning kan int den exakta adressen men ligger mittemot Mariatorgets T-bana (uppgång Mariatorget) de har dessutom dygnet runt framkallning!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.