Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Framkallar och fix till trix
- Trådstartare Jompas
- Start datum
lottawe
Aktiv medlem
Fix verkar det enligt mig funka med vad som helst, men jag föredrar snabba.
(Fast jag är nyfiken på om någon har sett stora skillnader mellan märkena så andras svar ser jag fram mot för jag vill gärna lära mig det jag inte själv märkt.)
Som pappersframkallare skulle jag däremot vilja rekommendera Neutol (och lätt bra papper är fotokemika fineprint, favoriten av plastpapper här. De går dessutom att tona.)
(Fast jag är nyfiken på om någon har sett stora skillnader mellan märkena så andras svar ser jag fram mot för jag vill gärna lära mig det jag inte själv märkt.)
Som pappersframkallare skulle jag däremot vilja rekommendera Neutol (och lätt bra papper är fotokemika fineprint, favoriten av plastpapper här. De går dessutom att tona.)
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag brukar köpa luktfritt stoppbad och fix på Kameradoktorn.
Jag använder Kodak Dektol som pappersframkallare.
Jag använder Kodak Dektol som pappersframkallare.
Erik Schalin
Aktiv medlem
J. Patric
Aktiv medlem
Photax säljer Calbe A-300, ett klassiskt pulverfix till bra pris just nu. Det ger 4-5 liter.
Calbe tillverkar bl.a. kemi som tidigare såldes av ORWO (ORiginal WOlfen, som tidigare var östtyska Agfa).
A-300 är nog efter receptet Agfa-300
För en liter:
Vatten 30-40ºC: 600 ml
Natriumtiosulfat 200 g
Kaliumdisulfit 40 g
Vatten fylls på tills det blir 1000 ml.
Calbe tillverkar bl.a. kemi som tidigare såldes av ORWO (ORiginal WOlfen, som tidigare var östtyska Agfa).
A-300 är nog efter receptet Agfa-300
För en liter:
Vatten 30-40ºC: 600 ml
Natriumtiosulfat 200 g
Kaliumdisulfit 40 g
Vatten fylls på tills det blir 1000 ml.