ANNONS
Annons

Framkalla mellanformat

Produkter
(logga in för att koppla)

Sydostbild

Aktiv medlem
Behöver tips på bra och billiga postorderlabb som kan framkalla 120-film, E-6 samt C-41. Vilka anlitar ni? Och har ni fått några indikationer på hur länge de kommer att framkalla 120-film?
 
www.crimson.se är det enda jag spontant kommer på som gör 120-framkallning á 45 pix per rulle. Kontaktkartan kostar 100 pix. Inte sååå billigt, men... Det kanske finns andra?
 
Jag kan tipsa om RP Fotolab i Göteborg. Mycket trevliga och fina resultat.

Annars har jag hört att Diabolaget är bra.
 
Sydostbild skrev:
Behöver tips på bra och billiga postorderlabb som kan framkalla 120-film, E-6 samt C-41. Vilka anlitar ni? Och har ni fått några indikationer på hur länge de kommer att framkalla 120-film?

Det kan finnas flera "1 timmars" C-41 labb som även kan köra 120 film i maskinen. Fråga.

Själv kör jag RP-fotlabb men jag bor i GBG så det är rätt nära att lämna in där och dom har både C41 & E6.

Mvh
Fredrik
 
scandinavianphoto Qmailer hamnar hos proffkopia linköping. I den kan du slänga i vilken film som helst i 135 eller 120 ja t om 220 för samma pris!
De framkallar även s/v i tmaxkemi bara att slänga i påsen. Både s/v och dia har jag testat med utmärkt resultat och snabbt gick det.
10 påsar 400 kr på scandinavianphoto. Toppgrej!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.