Palletheking
Aktiv medlem
Inte komplement. Jag har kört en säljkarusell och det mesta har gått iväg. faktum är att jag nästan lyckats hålla mig inom budgeten för vad jag får ut för mina Canonprylar. Nu saknas ett tele i uppsättningen men jag väntar in eventuella nyheter då Nikons objektivpark på telen upp till 200 mm känns föråldrad. En 180 2,8 med af-s vore fint som snus för min del.matti skrev:
Hur f-n har du råd Paul!? "D3:a på G som komplement till Mark III:an" ;-) Själv känner jag igen mig i alla dina resonemang prylgalning som man är (genom sig själv känner man andra). Är själv en "medelinkomsttagare i övre halvan" om man skall klassa sig (distriktsveterinär) men det är ju smärre förmögenheter man får lägga om man skall hålla jämna steg med dig. Själv tar jag mig inte råd med detta ;-)
Men som sagt....jag förstår dig angående Pentax....har haft samma funderingar själv. Skall bli intressant att se Pentax kommande topphus K?D. Troligen med samma sensor som K20D men med vassare prestanda för övrigt.
Men D3:an ger väl samma bildkvalitet med minst 3 stegs högre ISO jämfört med K20D så argumentet med stabilisering i huset som fördel Pentax faller ju platt ;-)
mvh / Matti