Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Från analog till digital

Produkter
(logga in för att koppla)
Med Fuji och speciellt X-T slipper du menyletande.

Jag rekommenderar absolut att du letar upp en riktig fotoaffär och tar i kamerahusen.

Lägger vi till storlek är Fuji klart mer hanterbart än DSLR. Googlar u finner du en hel del siter om folk/proffs som har gått från 10 - 15 kilo DSLR till 2-3 kilo Fuji.

Som sagt, för min del har Fuji återgett mig fotoglädjen.

-J!

Jag håller delvis med, men det är något överdrivet. Min X-Pro 2 med extragreppet (som jag ser som en nödvändighet med större objektiv, och Fujinon 56/1,2 väger 1010g. En Nikon D750 med 85/1,8 (som är ekvivalent med fujiobjektivet) väger 1100g - en skillnad på 90g eller 8%

Man kan spara vikt med spegelfria kameror, men om objektiven skall vara ekvivalenta med FF blir de minst lika stora och tunga (i just min jämförelse är Fujiobjektivet 55g tyngre än Nikons 85:a).

Jag håller delvis med, men det är något överdrivet. Min X-Pro 2 med extragreppet (som jag ser som en nödvändighet med större objektiv, och Fujinon 56/1,2 väger 1010g. En Nikon D750 med 85/1,8 (som är ekvivalent med fujiobjektivet) väger 1100g - en skillnad på 90g eller 8%

Man kan spara vikt med spegelfria kameror, men om objektiven skall vara ekvivalenta med FF blir de minst lika stora och tunga (i just min jämförelse är Fujiobjektivet 55g tyngre än Nikons 85:a).

Ett grepp är ett måste för mig pga väldigt stora händer , men det gäller nästan alla kameror i mina händer .

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar