Annons

Fråga ang. regler för annonsmarknaden

Produkter
(logga in för att koppla)

lastrand

Avslutat medlemskap
I reglerna för annonsmarknaden står att Du får inte hålla på och radera och lägga in din annons upprepade gånger för att den skall ligga högt i listan "Senaste annonser". Min fråga är om detta betyder att man aldrig nånsin får "bumpa" sin annons, eller är det okej om man gör det en eller kanske ett par veckor efter första införandet?

Regeln är mest instiftad för att man inte upprepade gånger inom en kort tid efter att den är upplagd, skall bumpa sin annons.

Att efter 3 v lyfta annonsen känns dock ok. Efter en vecka känns däremot inte ok.

Tack, då vet jag.

För övrigt är det kanske värt att trycka lite hårdare på den här delen av regelverket då jag tycker mig ha sett en hel del ganska intensiv bumpning bland annonserna.

Jag skulle vilja ha en indelning efter bajonet på objektivdelen.

Samt en förklarande text där det står att "prosumer" digitalkameror inte är digitalt mellanformat.

Vilken kamera passar detta till?

Förmodligen till Canon eftersom han har det i sin profil.

Skämt åsido.
Fyller man i annonsen ordentligt när man lägger in den så borde det inte bli sådana här problem.

Fredrik Calabrese skrev:
om du trycker på säljesfältet till höger så får du bara säljes artiklar.
Ser man på, det funkar ju nu. Förut blev annonserna helt slumpmässigt ordnade utefter datum, och det var då helt oanvändbart.

JanOlofHärnström skrev:
Vilken kamera passar detta till?

Förmodligen till Canon eftersom han har det i sin profil.

Skämt åsido.
Fyller man i annonsen ordentligt när man lägger in den så borde det inte bli sådana här problem.
Sånt glömmer man. Dessutom om jag vill söka objektiv till Nikon så vill jag också se alla övriga tillverkare som passar Nikon, eftersom jag inte är märkesbög.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto