alexandr
Medlem
Hejsan. jag har funderingar kring vilken digital systemkamera jag ska köpa. är helt nybörjare inom detta område och vet därför inte särskillt mycket. den kamera som det lutar mest åt är för tillfället canon eos 400d. Det enda som egentligen stör mig med denna kamera är att den saknar bildstabilisator i kamerahuset, och vad jag har förstått saknar den även bildstabilisator i kitobjektivet med.
Då är frågan, hur stor skillnad gör det i praktiken att inte ha någon bildstabilisator? jag vet med mig att jag inte är särskillt stadig på handen och är orolig att bilderna ska bli alldelles för skakiga. Bör jag satsa på någon annan kamera med bildstabilisator, eller kanske satsa på ett objektiv med stabilisator i?
hoppas jag uttryckt mig tillräckligt tydligt! tacksam för svar!
/ Alex
Då är frågan, hur stor skillnad gör det i praktiken att inte ha någon bildstabilisator? jag vet med mig att jag inte är särskillt stadig på handen och är orolig att bilderna ska bli alldelles för skakiga. Bör jag satsa på någon annan kamera med bildstabilisator, eller kanske satsa på ett objektiv med stabilisator i?
hoppas jag uttryckt mig tillräckligt tydligt! tacksam för svar!
/ Alex