Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fräcka fotomiljöer i Gävleområdet?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Hej!

Jag blev lite sugen att se om det finns Gävlebo här som vet några fräcka fotoplatser i gävle.
Det jag är ute efter är "fräcka" miljöer, gamla ruckel, nedlagda fabriker och andra "mystiska" ställen.

Så.. förslag? =) Vill lufta kameran lite tänkte jag.

Alltså annorlunda fräcka miljöer helt enkelt.

Mvh
Markus

Vid Gävle galvan finns det några schyssta träruckel. Dom var rejält låsta när jag var där för precis ett år sedan.

Bilagor

• alderh1.jpg
    alderh1.jpg
    51 KB · Visningar: 828
En till därifrån.
Edit: På Alderholmen. Dessa byggnaders dagar är räknade.

Bilagor

• alderh2.jpg
    alderh2.jpg
    41.8 KB · Visningar: 784
Senast ändrad:
Forsbacka, men se upp med den olåsta byggnaden. Mycket lösa tegelstenar och gudarna vet vad mer som vill komma ner i huvudet på en. Kom ihåg regelnr 1: Murphys lag härskar.

Bilagor

• debris.jpg
    debris.jpg
    54.5 KB · Visningar: 743
Jag jobbade på Korsnäs förut. Där finns det gott om gamla byggnader som står oanvända, gamla pannhuset tex.
Men obehöriga får knappast gå om kring och fota där. Men man kan kanske söka tillstånd.

Gamla soptippen vid avan kan ge några fina nya vyer över staden och hamn området. Vidvinkel rekommenderas. Undrar om inte Tjörneyd har eller har haft någon form av installation där. Sedan är det lätt att söka sig vidare därifrån till Fredriksskans, där kan man nog hitta mycket smått och gott. Sommartid bör tele vara med, god chans på rovfågel.
Men hallå, är jag nästan den ende Gävlebon som har några uppslag eller missas tråden av våra FS medlemmar. Kanske skulle lägga en länk i Gävletråden men även den är ganska död just nu.
Kom igen nu alla lurkers;-)

Får väl anstränga mig igen då;-)
Ett ganska speciellt tips detta. Något som jag själv blev sugen på att göra men inte kommit mig för.
I grusgropen Björke/Trödje (uttalas Tröjje) står nåt slags sållningsmaskin med ett transport band på och sån't. En mobil enhet som flyttas runt i gropen. Passerade i kvällsljuset på väg hem från stugan i höstas och såg den i silhuett, verkligen en häftig syn, såg ut som en stor drake som vilade där på botten och jag ville så gärna stanna och plåta men det fanns inte tid till det.
Finns säkert en hel del annat kul att fota i gropen också, har man tur är det lite skotrar eller crossar där och kör lite big jump.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar