Annons

Fotoweekend - Var?

Produkter
(logga in för att koppla)

Velbon

Aktiv medlem
Hej,

Jag är sugen på att åka på någon liten fotoresa i 3-4 dagar. Vart någonstans spelar ingen större roll, jag är rätt öppen för alternativ. Jag tänkte mig en budget på 3000-6000 kr ungefär.

Någon som har några förslag?

Runt mars-maj ungefär. Har funderat på Norge, Lofoten. Vet inte om det skulle vara intressant. Är öppen för alla förslag.

/Seb

London! så klart

Åk med Ryan air till London. Bo på Blades Hotel, grymt billigt och bra!
http://www.blades-hotel.co.uk/

I London finns allt, storstad - balla människor - massa coola ställen - läskiga förorter - konstiga människor - fotboll - rugby - massa mysko byggnader - punkare i massor.

Gunnar

Kan absolut rekommendera Pripyat (Tjernobyl), men får väl påpeka att då får du maxa din budget, och 6000:- är väl ändå i absolut billigaste laget, speciellt om du vill hinna se Kiev också (en fantastisk stad).

Med din budget hade jag tveklöst åkt till Tjernobyl. Ett drömresmål för min del. Fast det beror ju givetvis på vad du vill fota.

Instämmmer helhjärtat! Har varit där tre gånger, och det finns fortfarande massor som jag inte upptäckt än.

Överhuvudtaget så skulle jag rekommendera östeuropa. Oerhört intressanta människor och spännande miljöer överallt.

Instämmmer helhjärtat! Har varit där tre gånger, och det finns fortfarande massor som jag inte upptäckt än.

Överhuvudtaget så skulle jag rekommendera östeuropa. Oerhört intressanta människor och spännande miljöer överallt.

Jo, jag håller givetvis med. Jag var i Prag, Budapest och även i delar av Kroatien i somras. Det som däremot är lite jobbigt när man rör sig österut, är att man är ganska bra rånoffer om man springer runt med en kamera för 15 tusen spänn. Det är svårt att koppla av då och kunna fota i lugn och ro. Det är en anledning till att jag skulle också vara intresserad av (något kanske så tråkigt som) ett naturreservat någonstans.

Fast jag har visserligen inte besökt Ukraina, kanske är annorlunda.

H
Seb

Fast jag har visserligen inte besökt Ukraina, kanske är annorlunda.

Det beror helt och fullt på var i Ukraina man är, men om man rör sig i centrala Kiev är det hur tryggt som helst. Under min tid i Kiev (totalt ca 1 år) så kände jag mig aldrig hotat någon gång och jag var ute och kvällsfotograferade en hel del helt ensam.

Men vad är det för mening med att köpa dyr fotoutrustning om man är för rädd för att våga använda den? Se bara till så att du har en bra hemförsäkring!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar