Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoväska som handbagage

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för alla svar!

Jag ska flyga med SAS och kommer inte behöva byta flyg under resan. Det känns som att min kameraryggsäck kan fungera, möjligtvis att jag får plocka ut dator och kamerahus och ha under armen. Jag ska kolla upp SAS relger för handbagage!

SAS är bra på att låta handbagage sila imellan så där har du inga problem.

Jag flygpendlar till Chicago och NY med SAS och jag är iof Guld kund men hör sällan någon åkt på handbagage framför allt med elektronik typ dataväska,kameraväska.

I teorin, men kanske inte i praktiken. Hur ofta har du råkat ut för att man vägt ditt handbagage?
Varje gång man har en lite större väska och flyger med Ryanair. Med riktiga flygbolag - i princip aldrig.

Borträknat Ryanair så har mitt handbagage bara vägts en gång. Skulle flyga inrikes till Sveg i ett litet plan med 16 sittplatser. Mitt handbagage vägde 24kg så förstår att gatepersonalen reagerade men allt var dator- och kameraprylar som jag inte ville checka in. Med lite stuvning i jackfickorna fick jag även med det handbagaget in i kabinen.

Har precis skaffat en Samsonite kabinväska som skall bli `fotoväska´. Letat länge och väl och hittat en som bara väger 1,6kg i egenvikt. Material för att inreda väskan samt att göra koger av är det minsta problemet.
Det skrymmande motljusskyddet får åka med i det övriga bagaget.

/Stephan

Bilagor

• Samsonite.jpg
    Samsonite.jpg
    74.6 KB · Visningar: 52
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar