ANNONS
Annons

Fotovägg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Loppan Bus

Medlem
Jag skulle vilja göra en fotovägg med många, ganska små, bilder.

Hur hänger man dem bäst utan att göra alltför stora ingrepp i väggar, men så att det ändå blir snyggt? Någon som gjort något smart?

(Har prövat IKEAs vajrar och tyckte inte att det blev så kul. Att separat rama in varje bild är inte heller aktuellt. Funderade på att pröva dubbelhäftande tejpbitar i alla fyra hörn på varje bild men det blir ju ett väldigt pillande för att få det rakt åt alla håll... =))

Om det är en vägg som du inte är så rädd om skulle jag tycka att det var ganska snyggt att häffta ditt bilderna med stifftpistol väldigt tätt så att det blir som en tapet,kanske det skulle vara någon.

Nä, det blir för mycket ingrepp på väggen, men tack för svaret ändå :) (Sen kanske fotona lätt blir lite "bubbliga" om man häftar?)

Varför inte skaffa en skiva av något lämpligt slag (plywood eller liknande) och måla den exempelvis svart och sedan fästa dina bilder där på. Det kanske får bli med dubbelhäftande tejp. med då får du väl jobba lite med linjal och så.. ;-)
Jag tänker att det ju kan bli snyggt med en enhetlig svart bakgrund som syns lite mellan bilderna...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar