Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoutrustning Japan.

Produkter
(logga in för att koppla)

raixes

Medlem
Nu är det ju såhär att det tillverkas mycket fotoutrustning i japan men vad kostar foto utrustning som t.ex objektiv, batterigrepp, linser osv osv i japan? Ska nämnligen troligtvis till japan i vinter.

Kameramodellerna kan också ha andra benämningar. Till exempel heter din EOS 450D "Canon Kiss X2" i Japan. Gulligt va?

Lite besviken på priserna :-(.
Tänkte utnyttja min svåger som är där. Men ser att en Nikon 17-55/2.8 är bara 25 kronor billigare där.

Är det mycket stor skillnad på publicerade priser och verkliga priser?

/Mats

Kolla www.pricejapan.com de listar visserligen inte så mycket men går bra för att få en ungefärlig uppskattning om prisläget. Kolla på "lowest price in japan". Men nej, det är inte speciellt billigt där alls, vissa fotogrejer är till och med dyrare.

Nu är det ju såhär att det tillverkas mycket fotoutrustning i japan men vad kostar foto utrustning som t.ex objektiv, batterigrepp, linser osv osv i japan? Ska nämnligen troligtvis till japan i vinter.

Jag var i Tokyo för ca 3 år sedan och handlade lite grejer. Det var ingen nämnvärd skillnad i pris och vissa grejer var lite billigare, andra lite dyrare så nåt speciellt klipp gör man inte i Japan anser jag.
Utbudet däremot är helt galet. Det finns verkligen ALLT och sen har vi alla dessa gadgets man inte visste att man ville ha ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar