ANNONS
Annons

fotoutbildning distans med enstaka träfar heltid?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Tänkte höra om det är någon som vet av någon fotoutbildning på distans eller med enstaka träffar (max en gång/månaden) som är på heltid och csn berätigat?
Eller någon väldigt bra på deltid kan oxå vara intressant. Gärna kring stockholm eller i norra sverige.

Jag kan rekommendera Fotografins filosofi, 30 hp (A) på Karlstads universitet:

http://www.kau.se/utbildning/kurs_detail.lasso?id=KU9450

Vi har hur roligt som helst på kursen och fortsättning på B-nivå är i planeringsstadiet.

Mycket givande föreläsningar och fantastiskt kul i studion. Roligast är i mitt tycke dock att träffa och diskutera med alla kufar. Studenter med alla tänkbara bakgrunder i alla åldrar. Snacka om att hämta in inspiration.

Mvh
Birger

Ovanstående kurs lät ju jätterolig. Jag vill också tipsa om Projektår Foto på distans på Forska folkhögskola utanför Hudiksvall. Den är helt och hållet praktisk och eleverna jobbar med egna projekt. Det kommer att vara sju-åtta träffar under läsåret, varav vi har haft tre – introduktion, en med Anna Clarén och en med bildombudsmannen Staffan Teste. När vi inte är i Forsa håller vi kontakten genom First Class dit vi skickar rapporter en gång i veckan.

Det är Terje hellesö som är huvudlärare för kursen.

Jag kan rekommendera Fotografins filosofi, 30 hp (A) på Karlstads universitet:

http://www.kau.se/utbildning/kurs_detail.lasso?id=KU9450

Vi har hur roligt som helst på kursen och fortsättning på B-nivå är i planeringsstadiet.

Mycket givande föreläsningar och fantastiskt kul i studion. Roligast är i mitt tycke dock att träffa och diskutera med alla kufar. Studenter med alla tänkbara bakgrunder i alla åldrar. Snacka om att hämta in inspiration.

Mvh
Birger

Låter jätte intressant. Finns det inget liknande i stockholm?!

Jag är också intresserad av distansutbildningar.

Finns det fler sådana utbildningar i landet än de som redan tagits upp här???

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar