Annons

Fototvälingar och infyllningsfält

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok förstorade och klippte och grejade. Nu då?

Ok, på fältet kamera/modell och fältet objektiv så hade jag för enkelhetens skull gjort en snabb copy-n-paste med samma information om jag fotat med kompaktkamera eller telefon!

Vill folk veta exakt spec på den inbyggda optiken så kan de alltid googla på det, men skulle misstänka att det inte det är av så stort intresse. Jag kan förstå att det är intressantare för de som fotat med systemkamera och separata objektiv.

(Resten av fälten har du ifrån infon i din första bifogade bild.)

Lycka till! :)
 
Ja kamera modell är ju inga problem. Men vissa bilder har jag fotat med den gamla analoga som inte finns kvar. Då blir det problem. På de bilder som t.ex. scannat står ingen fakta. Kunde man inte ha en ruta bara på digitalkamera och sen valfritt att skriva i det som man vill om allt tekniskt?
Varför måste en del rutor vara obligatoriska?
Mvh Eva
 
Håller med. Mata in namnet på scannern i alla fält om du inte har några andra uppgifter.

Det vore ju trist om man måste avstå ifrån att skicka in bilderna bara för avsaknanden av den här typen av information.

Så kör på ändå - det är ju bilderna som är det viktiga! :)
 
Tack, ja så tycker jag också. Även vi amatörer som inte kan så mycket borde få vara med utan krångligheter. Jag kanske inte kan så mycket om tekniken men jag har lyckats många ggr att fota bra sedan jag var ung. Idag är jag lite handikappad och kan inte fota som jag vill men det blir ändå bra ibland. Och jag har ingen avancerad kamera med teknik till höger och vänster.
Mvh Eva
 
NU var det samma sak igen med att skicka in tävlingsbilder! Jag minns inte vad det skulle stå i alla fält mer än min kamera så jag skrev "vet ej".....så får det bli, jag orkar inte hålla på att fylla i alla dessa tekniska fält som jag inte ens förstår. Jag fotar och blir det ok så skickar jag in en bild eller flera.
Jag föreslår att man har en knapp där man kan hänvisa till sin kamera man redan har skrivit in på sin profilsida.
Mvh Eva
 
Och eftersom man ff. måste fylla i alla fakta om sin kamera som inte fastnade en gång man fyllde i dessa så skriver jag "vet ej" på allt, jag kan inte ta fram fakta varje gång. Så urbota dumt detta med, jag byter ju inte kamera varje dag. Eller så gör en enkel lösning där man bara behöver fylla i sin kamera och inget annat om man nu inte vill!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.