Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff Göteborg 21/3 kl. 15,00

Produkter
(logga in för att koppla)
Malaka skrev:
Jag vet inte ifall det var meningen att vara roligt.. men jag tyckte att det var lite för lätt för att inte hugga på,, ;)

Förstod i och för sig dubbeltydigheten. Har liksom varit ett genomgående tema i de här väst-trådarna ända sedan första rubriken "Fototräff för oss i väst", och någon tolkade det som att de som gick klädda i väst skulle träffas. Jag går klädd i väst, annars tar polisen mig.

Smikehead skrev:
Får jag stiga in?

Har allt hållt ett öga på era inlägg men medvetet varit lite avvaktande. Jag har väl väntat in ett svar från mig själv hur intresserad jag kan vara av att bli delaktig. Först kände jag JA!, sen nja och nu känns det jomenvisst varför inte. Jobbade dagen ni träffades och nu läser jag om hur det gick och hur ni tänkt vidare. Och det låter himla skôj och intressant. Så jag kan nog tänka mig att haka på och knô mig in i eran FotoVäst. Tyvärr jobbar jag den 18.e också - jobbar tråkigt nog var 3.e helg, så jag missar alltid något kul med jämna mellanrum.

Apropå att träffas var. Kanske är det någon eller några som bor i ett område där det finns någon form av samlingslokal som man kan låna och boka (ofta gratis ju när man bor i en br-förening eller i ett hyresområde). Finns en där jag bor tex. Det blir ju inte lika flärdigt som att gå på café, men bra mycket billigare, tystare och större.

Det är en hake när det gäller mig. Jag har inget körkort, men jag har en bil.... Jo, det är frugan som kör, men räkningarna kommer i mitt namn. Alltså, om jag ska kunna ta mig längre sträckor måste någon vilja ha lust att lägga mig i sin bil, någonstans - är det ok? Är det frågan om turer i Göteborstrakter är det inga problem, för då cyklar jag vart helst (nästan), bara det finns någonstans att cementera fast cykeln ordentligt, eller ta med den.

FotoVäst är ett bra namn faktiskt.

mvh Mikael S / han som bor i Mölndal

Jomenvisst! Var sådana typer av samlingslokaler som diskuterades också!
Är också cyklist för den delen.
FotoVäst tycker jag låter bättre än Foto-Väst. Då känns det som betoningen hamnar på "väst", vilket inte låter lika mycket som ett klädesplagg, även om dubbeltydigheten finns kvar.

Kanske FotoiVäst eller något sådan kan vara bra ? Äh jag gillar FotoVäst också :) Namnet tycker jag inte spelar så stor roll i början. Huvudsaken är att alla känner sig välkommna och vi gör trevliga saker tillsammans...

//Håkan, Måste nog vara den andra Håkan eller hur var de nu Håkan ;-)

peter_gbg skrev:
Vill bara tacka för en trevlig träff! FotoVäst låter bra tycker jag.

Mvh

Peter

FotoVäst blir jättebra, mycket bättre utan bindestreck också.

Jag bor i Stenungsund & kunde inte vara med i Söndags men hoppas kunna hänga på framöver.

/Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar