Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototidskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

Merlin

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle gärna vilja ha förslag på olika tidskrifter som finns runt om i världen. Jag läste tråden om tidningen FOTO och där kom flera olika namn upp.

Mvh Stefan

Hej Stefan,

Jag ser i Ditt fotoalbum att Du använder Canon. I så fall är EOS magazine helt oumbärlig. Den kommer ut 4 ggr/år och innehåller massor av "Canon-tips", nyhetsbevakning, generella fotorekommendationer m m. Dessutom innehåller den underbara bilder i fint tryck och jag skulle gärna prenumrera på den även om jag inte hade valt Canon för mitt system.

En annan tidning som jag köpt och tycker är trevlig är "Black&White Photography".

Lycka till!

Anders

En stor tidning som är ok men inte mycket mer är PP Practical Photography. (engelsk)

Betydligt bättre är Travel Photography. Som titlen säger handlar det om resebilder i olika slag.
Bra skribenter och fantastiska fotografer.
I mitt tycke en av de bästa!

Någon annan nämde "Black&White Photography" också klart intressant om man nu gillar SV/V .

Tyska tidningar håller också ganska hög klass men ganska så pryl/teknik inriktade.

Amrikanska tidningar inehåller 90% reklam och är ofta ganska ointressanta i mitt tycke.

Trevlig läsning!

Var får man tag på canon tidnigen? Har jag aldrig sett. Hittar man den på pressbyrån, eller får man beställa från canon?

anders84 skrev:
Var får man tag på canon tidnigen? Har jag aldrig sett. Hittar man den på pressbyrån, eller får man beställa från canon?
Jag beställde den som en prenumeration via den tidigare postade länken. Med det första numret fick jag även de två föregående (som bonus) ca 1 v efter beställning.

Jag har inte heller sett den i butik.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar