Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosugen i Paris 7-21 Juli 2008

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
Paris: Walk the walk, Talk the talk & do your shot from the sidewalk :)

Befinner mig i Paris under ovanstående tid för att utveckla och studera Gatufoto. Kommer även att bedriva kurser i ämnet för svensktalande.

Är det någon/några som är där under den här tidpunkten och vill träffas för att snacka foto över en öl eller ta en dag och plåta samt kanske kolla nåt galleri så vore väl det skoj!

//Marcus

Charenton-École

Bilagor

• 233-salon-beaute-50k.jpg
    233-salon-beaute-50k.jpg
    48.9 KB · Visningar: 1,657
Puttar upp tråden lite :)

Bilagor

• 571-friserad-basker-ny-50k.jpg
    571-friserad-basker-ny-50k.jpg
    47.3 KB · Visningar: 1,607
Sådärja nu är det snart dags för sommarens största gatufotorejs! Hör av er om ni tänker göra Paris under den här tiden.

//Marcus

Bilagor

• jag-o-jessica-kv-1053-40k.jpg
    jag-o-jessica-kv-1053-40k.jpg
    39.5 KB · Visningar: 1,551
Nu börjar man få vittring, 3 veckors gatufoto kommer göra en gott :)

Bilagor

• 1650-trocadero-eiffel-50k.jpg
    1650-trocadero-eiffel-50k.jpg
    34.8 KB · Visningar: 1,480
mackan skrev:
Nu börjar man få vittring, 3 veckors gatufoto kommer göra en gott :)

fyyy vad jag är svartsjuk på dig. Fyyyyy vad jag vill till paris!!!! Har du nån mail man kan maila på om man lyckas ta sig till paris?

Zzzz skrev:
fyyy vad jag är svartsjuk på dig. Fyyyyy vad jag vill till paris!!!! Har du nån mail man kan maila på om man lyckas ta sig till paris?

Absolut, kolla in min profil och låt mig veta om du kommer ner!

//M

Bilagor

• 630-demon-50k.jpg
    630-demon-50k.jpg
    49 KB · Visningar: 1,451
Jag har fått en del förfrågningar på Streetkurserna i Paris. Så om ni vill komma ner och ta tillfället i akt att utveckla era talanger i Gatufoto så mejla mig om information!

Kommer att bli dunderbra och en upplevelse att bära med sig som inte liknar nåt annat!

//M

Bilagor

• 820-man-o-vit-duva-50k.jpg
    820-man-o-vit-duva-50k.jpg
    49.8 KB · Visningar: 1,433
Hej,
jag funderar på att åka till Paris 18/7-20/7, har du något riktmärke på vart du tänker hålla till ?

/TC

Hej Tomas,

Om du menar vart jag bor så heter stationen Charenton-École det är linje 8 mot Creteil-Préfecture.

Kommer förmodligen att köpa ett kontantkort när jag är där som jag skriver in numret på här senare annars är det +46708777895. eller så mejlar du mig

Planen för var vi kommar att fotografera och röra oss Paris vet vi typ dagen innan. Så häng på nån dag vet ja det kommer att bli alla möjliga upptåg som vi kommer på och som jag får tips om av journalister och andra som bor där!

//Mackan

Bilagor

• fotar-fåglar-1553-40k.jpg
    fotar-fåglar-1553-40k.jpg
    39.3 KB · Visningar: 1,343
Om det finns läsare på tråden som vill dela med sig av

Balla fototips

Schysta matställen

Evenemang och händelser under den här tiden

Eller annat som man inte bör missa

Så är ingen gladare än jag ;)

//Mackan

Bilagor

• jessica-1023-40k.jpg
    jessica-1023-40k.jpg
    40 KB · Visningar: 1,323
mackan skrev:
Hej Tomas,

Om du menar vart jag bor så heter stationen Charenton-École det är linje 8 mot Creteil-Préfecture.

Kommer förmodligen att köpa ett kontantkort när jag är där som jag skriver in numret på här senare annars är det +46708777895. eller så mejlar du mig

Planen för var vi kommar att fotografera och röra oss Paris vet vi typ dagen innan. Så häng på nån dag vet ja det kommer att bli alla möjliga upptåg som vi kommer på och som jag får tips om av journalister och andra som bor där!

//Mackan
Hej,
fick tag på hotell vid Gare du Nord, så det är ju inte direkt i närheten. Kontantkort låter som en bra ide, vet du vad dom kostar ungefär ?

Jag kommer att ta med stativ, kanske även panoramahuvud, och satsa på panorama, nattbilder och HDR. Så om det är någon som har tips på utsiktspunkter som är tillgängliga när det är mörkt så är jag tacksam för tips.

/TC

Gott om tips var det ont om så jag puttar väl upp tråden lite så får vi se :)

Bilagor

• målar-av-1601-40k.jpg
    målar-av-1601-40k.jpg
    39.2 KB · Visningar: 1,229
Här når ni mig morgon och kväll på fasta nätet om det är nån som vill hänga på ut och fota i Paris!
0143768793

//Marcus

thc skrev:
Eiffeltornet skall tydligen vara smurf-blått under den närmaste tiden.

http://goparis.about.com/b/2008/07/01/the-eiffel-tower-goes-european.htm

Fränt med blått, jag var där för 3 veckor sedan och då var tornet gult inuti samt med vita lampor som blinkade på utsidan varje hel timme under kvällen från 21-00 tror jag. Blinkandet höll på i 10 minuter.

Har lagt upp några bilder under min profil därifrån.

Synd att man inte får ha stativ i Notre Dame eller andra balla ställen. Lite HDR på insidan är inte fel. Tog några handhållna på ISO 1600 och 3 steg men det blir så brusigt när man kör HDR.

thc skrev:
Hej,
Så om det är någon som har tips på utsiktspunkter som är tillgängliga när det är mörkt så är jag tacksam för tips.

/TC

Jag har hittat 4 ställen som kan vara intressanta,

Tours de la cathédrale Notre-Dame de Paris

Tour Montparnasse

La Tour Eiffel

Arc de triomphe

(mer info http://tomascarlsson.info/archives/9)

Den stora frågan är ju om man får använda stativ på dessa platser och om dom som Eifel tornet kräver specialtillstånd för 'professional photography'.

Kan bli lagom kämpigt att hinna med dessa 4 på 2 kvällar, bäst att kolhydratladda innan.

/TC

I Notre Dame får man inte ha stativ fast det var väldigt dåligt skyltat. Några därinne gnällde på mig.

I Eiffel-tornet så har man nog inte så stor nytta av stativ, längst upp så är det ju gallernät runt hela klabbet så det är bättre att luta sig mot gallret och ta stöd.

Aha,
hur stora var hålen i gallernätet ? Går det att få igenom objektiv med diameter 77 mm ? Fanns det personal däruppe hela tiden ?

Var du uppe i Notre Dam tornen eller inne i katedralen ?

/TC

thc skrev:
Aha,
hur stora var hålen i gallernätet ? Går det att få igenom objektiv med diameter 77 mm ? Fanns det personal däruppe hela tiden ?

Var du uppe i Notre Dam tornen eller inne i katedralen ?

/TC

77 mm är inget problem, jag körde med mitt 70-200/2.8 igenom utan problem. Säkert 150 mm öppning.

Det var nån vakt som gick omkring där så personal finns där hela tiden.

Jag var bara inne i katerdralen och där fick man inte ha stativ, tjejen tog med kameran upp i tornet och jag blev kvar nere med dottern.

mackan skrev:
Paris: Walk the walk, Talk the talk & do your shot from the sidewalk :)

Är det någon/några som är där under den här tidpunkten och vill träffas för att snacka foto över en öl eller ta en dag och plåta samt kanske kolla nåt galleri så vore väl det skoj!

//Marcus

Charenton-École

Ja, vi lär ju ses därnere om en vecka eller så....:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar