Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosugen i Paris 7-21 Juli 2008

Produkter
(logga in för att koppla)
Kom hem från Paris igår med femhundra bilder kvar efter grovgallring.
Underbar stad att plåta!
 

Bilagor

  • 1b.jpg
    1b.jpg
    94.4 KB · Visningar: 396
Sådärja då var man hemma igen efter 22 dagar i Paris där jag har averkat ca 400 km på stadens gator och gjort nästan 70 gb gatufoto, hua :) Tur att man inte funderar för mycket över efterarbetet som väntar.

Nå, en och annan bild ska det väl bli här vad det lider...

//Mackan
 
Oj,oj,oj vad mycket skit man gör :) har lyckats titta igenom nästan hälften och tröttnat. Måste ju ladda upp något också!

Första bilden blir en punkare som satt och drack öl med nån luffare i bakgrunden
 

Bilagor

  • 6917-punkare-sv-2-50k.jpg
    6917-punkare-sv-2-50k.jpg
    46.5 KB · Visningar: 286
.. Och eftersom vi ändå hamnade i Asien så kan jag väl få lov att presentera Fuji!
 

Bilagor

  • 6806-biblan-fuji-50k.jpg
    6806-biblan-fuji-50k.jpg
    46 KB · Visningar: 369
Nå, tillbaka till biblioteket och storstadsjungeln
 

Bilagor

  • 6814-biblan-skogen-50k.jpg
    6814-biblan-skogen-50k.jpg
    47.6 KB · Visningar: 361
- Okej grabbar, blås inte upp er för mycket och spana inte så uppenbart. Här kommer hon...
 

Bilagor

  • 6951-polis-spanar-50k.jpg
    6951-polis-spanar-50k.jpg
    47.9 KB · Visningar: 350
- Bra där pojkar det där klarade ni ju hyggligt!
 

Bilagor

  • 6952-polis-spanar-50k.jpg
    6952-polis-spanar-50k.jpg
    47.1 KB · Visningar: 342
Haha, visst var det dem som kallades Germaine Securite eller nått sånt?

Måste berätta om en cool sak som hände utanför deras högkvarter en bit från Notre Dame. Jag kom gående där med barnvagnen och det första jag ser är en minibuss som kört ner under jorden i ett parkeringsgarage och fastnat då den var för hög. Det står några där och tjorvar med den för att få lös den eller något.
Jag går vidare över parkeringen för deras högkvarter. Mitt på deras parkering står en av deras bilar med öppet fönster på passagerarsidan, jag går alldeles vid bilen för det är trångt som vanligt. Ingen syns till i bilen eller i dess närhet. På passagerarstolen ligger en av deras Minikulsprutor, med fönstret nervevat! Jag hade utan problem kunnat stoppa in handen, tagit "bössan" och slängt ner den under barnvagnen. Hade säkert kunnat sälja den dyrt i något skumt kvarter och köpt mig ett fint nytt kamerahus kanske?
Men det gjorde jag inte.....
 
Haha, ja där ser man. Farliga grejer det där och vad är det man säger det är tillfället som gör tj... Låter för övrigt otroligt nonschalant som fransmännen överlag kaske? :)
 
När begäret blir för stort!
 

Bilagor

  • 7052-alicia-vill-ha-glass-50k.jpg
    7052-alicia-vill-ha-glass-50k.jpg
    48.5 KB · Visningar: 327
Om jag gick motsvarande Stockholm - Göteborg så åkte jag tunnelbana Stockholm - Umeå :)
 

Bilagor

  • 7066-ben-i-tunnelbana-50k.jpg
    7066-ben-i-tunnelbana-50k.jpg
    45.7 KB · Visningar: 313
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.