Annons

Fotoställen i Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)

Avenue

Aktiv medlem
Ska upp till Umeå i mellandagarna och undrar lite om någon har tips på bra fotoplatser där, gärna med lite fin panoramautsikt.

Har varit i Umeå några gånger innan så dom "obligatoriska" motiven som Kolbäcksbron, Ume älv och den där isskulptursutställningen är förevigade. Söker mest efter vackra naturvyer, kanske t.o.m. kunna fotografera ett norrsken om det nu finns chans till detta. Men alla fototips emottages tacksamt.

Ja, Kolbäcksbron i sin nya rosa skrud har jag hört talas om nyligen så när jag ändå är där så kan jag se om jag ser några ovanliga fåglar att fota.

Tack för tipset!

Ja fast du är för sent ute när det gäller bron. Ljuset på kolbäcksbron är sedan slutet av november tillbaka till sin standardfärg. Men det var rätt snyggt när dom färglägger den som dom gjorde i samband med Rosa Bandet.

Jaha ok... Ja ja, det går fler tåg. Är nog inte sista gången dom hittar på något med den bron får jag hoppas... :)

Kartbilden funkar inte, får bara upp en karta över hela Sverige. Men av din beskrivning att dömma så är det någonstanns vid Vännäsby? Låter intressant i alla fall. Ska undersöka detta närmare.

Tack för tipset.

Avenue skrev:
Kartbilden funkar inte, får bara upp en karta över hela Sverige. Men av din beskrivning att dömma så är det någonstanns vid Vännäsby? Låter intressant i alla fall. Ska undersöka detta närmare.

Tack för tipset.

Trist att länken inte funkar... Jag tyckte just möjligheten att länka till en specifik kartbild var bra, men de ändrade något för ett tag sedan, och sedan dess har jag väldigt sällan fått det att fungera.

Nåja, platsen jag pratar om ligger på vänster sida om vägen, och du lär inte missa den. Till höger om E12:an vid samma plats ligger Idbäcken, och jag har ett svagt minne om att de skyltat att det finns några hällristningar där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar