Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskolan i Gamleby?

Produkter
(logga in för att koppla)

krista

Medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av ovannämnda skola?

Jag vet inte riktigt vad det är jag vill veta egentligen, förutom om det verkligen är så bra som det ser ut..? Så om någon/några har gått där och har något att berätta, vad som helst, dela gärna med er.. :)
 
krista skrev:
Är det någon som har någon erfarenhet av ovannämnda skola?

Jag vet inte riktigt vad det är jag vill veta egentligen, förutom om det verkligen är så bra som det ser ut..? Så om någon/några har gått där och har något att berätta, vad som helst, dela gärna med er.. :)

En av de bättre utbildningar inom fotografi i Sverige, eller kanske den allra bästa beträffande reklamfotografi! Bra miljö, bra lärare och framförallt bra skolkamrater, alla vill ju någonting med sina studier!
Har själv gått där, är dock lite avis. För när jag passerade genom de lokaler så var utbildningen bara 42 veckor.
Ilkka
 
121an skrev:
Det är den skola jag vill komma in på!

Då är det bara att försöka, det brukar vara cirka 200 som söker på 13 platser till KY-utbildningen. Men vad jag ser på din presentation här på FS, så ge järnet! Du har inget att förlora!
Ilkka
 
Finland skrev:
Då är det bara att försöka, det brukar vara cirka 200 som söker på 13 platser till KY-utbildningen. Men vad jag ser på din presentation här på FS, så ge järnet! Du har inget att förlora!
Ilkka

Har faktiskt sökt men blev antagen på en fotoskola i Norge (lofotens folkhögskola) så kommer jag vara där i ett år först sedan blir det väl landa i gamleby ett år sen får det bära iväg ut i världen =)

Ska bli roligt endå och få veta vad man får för svar.
 
Kan konstatera att detär nog en av de bästa utbildningarna i Sverige vad beträffar foto.
Har i och för sig inte gått den långa kursen men jag har gått sommar kurser där och det har varit kanon bra.
Ska de facto dit i sommar och gå en en veckas kurs i Ps och digital foto.

/Olle
 
o jag...

o jag går där nu ja:) Den 2åriga KY utbildningen...

Kan bara rekommendera skolan! Hinner inte sitta o skryta en massa nu, men som på alla skolor finns det endel man stör sig på, men i det stora hela är det ett underbart ställe fyllt av inspiration!!!

Ps, 126 sökande, varav ca 20 kommer in:)
(oddsen ökar ilkka:) hahah!

Lycka till!!!!
 
Langsor skrev:
inte jag iallafall kommer kanske snart!! man går ju i väntans tider....

De skickade ut de sista kallelserna för några dagar sedan och har inte posten strulat så är det nog dessvärre lika synd om dig som mig.
 
Jag har blivit kallad till intervju. Känns helt fantastiskt och jättenervöst...långt ifrån säkert fortfarande....
 
CCS skrev:
De skickade ut de sista kallelserna för några dagar sedan och har inte posten strulat så är det nog dessvärre lika synd om dig som mig.


ja då får man väll vänta på svar från grevie då!! å snyffta lite för oss själva *snyft*

bättre lycka nästa gång!
 
Jesper, vad fick du göra i Gamleby? Coolt att du kommit vidare på KY tycker jag, det verkar vara ruskigt svårt att komma in. Hoppas att du blir antagen! Fast du får gärna komma till Gotland också såklart :)
 
det var inte så farligt. först var det ett teoriprov, sen skulle man prata lite om sina bilder man skickat in och tillslut skulle man redovisa sin uppgift man hade gjort.

man får svar redan på fredag, dock tror jag inte mina chanser är super, konkuransen var fan mördande :)
 
homeless clubkid skrev:
det var inte så farligt. först var det ett teoriprov, sen skulle man prata lite om sina bilder man skickat in och tillslut skulle man redovisa sin uppgift man hade gjort.

man får svar redan på fredag, dock tror jag inte mina chanser är super, konkuransen var fan mördande :)


hur löste du schyman-uppgiften då? det var en rätt kul uppgift tycker jag. gick och funderade lite på hur jag skulle ha gjort den...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.