Annons

Fotoskolan i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Hej!

Någon här som vet om Fotoskolan i Göteborg är något att ha? KY 80 poäng på studium... Skulle gärna vilja ha kommentarer om skolan.

Tack för mig.
/ J
 
Ja jag är också VÄLDIGT NYFIKEN på den utbildningen...

Ingen är som går där och kan ge en lite inblick i hur det är?

Förresten så mailade jag till två av eleverna där i våras men inget svar.. Blir lite fundersam vad för människor man kommer studera med där om man kommer in då.. :(
 
Jag var där på intervju förra året, men kom inte in. Antagligen för jag saknade praktik eller arbete inom foto. De hade bara en ministudio. De hade ett helt labb med G5:eek:r och en massa dyra canon och hasselbladare :)
 
Ursäkta mig men Vafan?! En utbildning är ju till för att utbilda människor, inte för att de som redan kan allt ska gå och få upprepa sig??!!!

Blir så jävla förbannad! Det är lika sjukt med musik-utbildningar!!
 
Det finns många olika fotoutbildningar i Sverige, och intagningskraven varierar, liksom utbildningens omfattning. Utbildningar för redan färdiga fotografer behövs likaväl som utbildningar för nybörjare.

Själv gick jag på Viebäck (www.vieback.nu). Kan vara värt att spana in.

/Adam
 
Hej hej!
Jag går sista terminen på fotoskolan nu! Tycker det är en bra utbildning, passar nog inte alla, men den passa mig väldigt bra! Jag hade ingen direkt tidigare erfarenhet när jag kom in. Jag kom direkt från gymnasiet, bara en kort praktik hos en fotograf i Helsingborg, sån där man har genom AMS. Maila gärna och fråga om ni undar nåt.
[email protected]
Lisa
 
Jag ska upp dit nu till intervju den 7e, hade vart kul att få kontakt med fler som ska dit. La upp en tråd ngn annastans men tydligen va de fel :)

Men att de bara har en ministudio va ju lite trist får väl hoppas de har bättrat på sig nu till den nya kullen :) men bladare?! Hell yeah! im in heaven! :)

Men omd et är ngn som ser detta som ska upp dit nu i veckna å hör gärna va er, även om det kanske just samma dag jag sak dit.

ha de!
 
Jens..

*skrattar' ja, om man jämnför mig med Doris i hitta nemo så vet man hur bra minne jag har noll koll på vilka jag skickade in men eftersom jag gör mkt mode och poträtt så antar jag väl att jag skickade in de :)

en bild som jag minns att jag skickade in va bilden med 5 killar i kostymer, den ligger på min FS sida. Och sen skickade jag nog in bilden på en kille som håller i ett ben med röd bakgrund.

Resten blir en överraskning för mig när jag dyker upp där.

Ska du själv till skolan???
 
haha Doris är för skön=)

Mmm jag sökte, men gick inte vidare till intervjun..! Tyvärr.


Så hur laddar du upp inför intervjun nu då?? nervös=)??
 
hehe jo hon är the bomb! :)

Oh va tråkigt, men bättre lycka nästan gång :)

Oj ja jag e så nervös men egentligen inte.. fick höra att de hade ngt test man skulle göra så det blir lite nervöst hehe.

Pojkvännen följer med upp så det blir lite min dre nervöst :) Men ska passa på att titta på lägenhet när man ändå är i farten :) Så jätte nervöst e det inte.. men de lär väl bli de när man väl e där.
 
Nå för er som var där hur gick det?

blev lite nyfiken när man ser sånt här....
 

Bilagor

  • futokruff.jpg
    futokruff.jpg
    66.6 KB · Visningar: 845
Jaa, hur det gick... vet inte, men tur att det var så låg nivå på teori-provet! Jag var skitnervös för det!

På intervjun satt det fem pers o stirrade på en! Lite otäckt alltså..
Och när de bad en berätta lite om bilderna man skickat in kändes det som om de ville höra någon djup mening bakom varje bild.. USCH! Hallå?! Det är väl inte fotohögskolan det handlar om?! Nä just det! K O M M E R S I E L L T ! Just det!

Och kan ju säga såhär.. mitt liv är slut om jag inte kommer in.. Jag vill gå den där utbildningen så jävla mycket! Jag skulle fan kunna sälja min själ till djävulen.. Det finns liksom inget annat för mig, finns inget annat jag kan tänka mig att jobba med... Mcdonalds, Ica, Electrolux? NEJ! Det är fotograf som gäller för mig!
 
Då håller jag tummarna för dig Daniel.

Får man fråga vilka 7 bilder du skickade in...hade vart kul å jämföra med ens egna.

MVH // J
 
Tack! :)

Den enda som jag har i albumet är den lite softa bilden på tjejen i motljus som tittar åt sidan..
 
Nä, mina bilder avr tydligen inte tillräckligt bra...surt. Var så sugen på Göteborg, foto och att man sedan hade planer för 2 år framöver..hade vart så skönt.

Nu har jag sökt en foto/film produktionskurs på Gotland istället..känns också kul faktiskt..just med film med..! Konstnärlig inriktning. kan nog bli fint.


ni borde väl få reda snart på om ni kom in eller inte..?!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.