Annons

Fotosidankompisar sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Antalet medlemmar på fotosidan har ju formligen exploderat de senaste åren, något som är både positivt och negativt.

En negativ aspekt är att det bara blir svårare och svårare att få någon slags konstruktiv feedback på sina bilder tycker jag. Det enorma bildflödet gör att bilderna drunknar i varandra, och försöker man sig på att lägga ut bilder som är av det lite ovanligare slaget (varken natur eller halvnakna kvinnor :) så får man för det mesta inga kommentarer alls!

Därför skulle det vara roligt om man kunde samla ihop några stycken som har ungefär samma inriktning och som är intresserade av att få och ge kritik av det mer konstruktiva slaget.

Tanken är i så fall att man helt enkelt åtar sig att kommentera varandras bilder på ett konstruktivt sätt. Inte bara "den var bra", utan med både plus och minus.

Viktigt här är väl också att man ligger på ungefär samma ambitions- och utvecklingsnivå, och att man känner ett behov av att diskutera bilder och av att utveckla sitt fotograferande.

Extra roligt hade det varit om det fanns några i Karlskrona (där jag bor), eller i närheten. Men det är absolut inget krav.

Är någon intresserad?

/Joakim

Jag är absolut intresserad.

Får inte mycket kommentarer på mina bilder här, antagligen för att jag inte varit så aktiv i diskussioner osv.

Behöver lite mer feedback än den man får från morsan å kompisar någon gång ibland, som själva inte fotar alls.

Vad har du för inriktning och nivå ?

Kul att du är intresserad Simon. Kolla min sida så ser du vad jag sysslar med för slags foto.

/Joakim

Kan jag också få vara med. Det känns som om man inte når ut om inte bilderna är exceptionellt exceptionella.

Vet inte om vi har samma nisch, men det spelar väll ingen roll tycker jag.

Huvudsaken är väll känslan i en bild å den kan väll alla uppleva oavsett inriktning på sitt eget fotande.

Ute å cyklar ? ;D

Jag väntar på att fler ska visa intresse, om det nu kommer att ske. För personligen tror jag det är bäst om man ligger på ungefär samma utvecklingsnivå och har ungefär liknande stil rent fotografiskt. Annars är risken att man tröttnar tror jag.

Tanken var i alla fall sedan att de som blir "kompisar" skapar vars ett speciellt album som de andra sedan helt enkelt får bevaka. Och att man därefter går in och bedömer varandras bilder.

/Joakim

Jag anser att det är nyttigt att betrakta bilder som är helt olikt det man vanligen gör själv. Man kan lätt hitta en ny inspirerande stig som man inte visste fanns. Det gäller bara att man tycker om att studera och kommentera bilder om man har något att komma med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar